לאשת התקשורת הדתייה נמאס: "לאן הגענו"

העיתונאית הדר מילר שיתפה ציוץ בחשבון הטוויטר שלה בו התייחסה לתקיפת העיתונאים שסיקרו את רצח שרית אחמד, וחשפה מה היה הדבר שהטריד אותה יותר מכל

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/06/23 17:23 כב בסיון התשפג

לאשת התקשורת הדתייה נמאס: "לאן הגענו"
הדר מילר, צילום: באדיבות המצולמת

שני עיתונאי "חדשות 13", עלי מוגרבי וגדעון לב ארי, שסיקרו את המחאה על הירצחה של שרית אחמד, שנורתה למוות לאחר שספגה איומים על רקע נטייתה המינית, הותקפו על ידי פורעים. העיתונאית הדתייה הדר מילר, הביעה תמיכה בחבריה למקצוע ושיתפה היום (א') ציוץ בחשבון הטוויטר שלה בו סיפרה מה הפרט המטריד ביותר בעיניה בסיפור.

"מכל הדברים המטרידים בתקיפה של עלי מוגרבי", כתבה אשת התקשורת, "המטריד ביותר זה שהשוטרים שהיו במקום ברחו", אמרה, בהתייחסה לגרסתם של העיתונאים שהותקפו. 
"לאן הגענו, בחיי", כתבה בזעזוע.

"לא יודע איך ניצלנו וברחנו מהמקום"

נזכיר כי שרית אחמד, בת 18 מכסרא שבגליל העליון, נורתה למוות ביום שישי סמוך לכניסה לירכא, לאחר שספגה איומים על רקע נטייתה המינית. שני עיתונאי "חדשות 13", עלי מוגרבי וגדעון לב ארי, סיקרו את המחאה על הירצחה של שרית, ופורעים שהגיעו לצומת בתום ההפגנה השחיתו אנדרטה שהוקמה לזכרה, תקפו את צמד העיתונאים ואף שברו את הטלפון הסלולארי של מוגרבי.

בראיון שנערך עמו ב"חדשות 13" לאחר התקיפה, סיפר מוגרבי מבית החולים: "הם אמרו לנו - 'אתם מסקרים אותם ונותנים להם במה, אז במה אתם שונים מהם?' ניסיתי להסביר להם שאנחנו לא קשורים ורק עושים את העבודה שלנו. אבל הם גנבו ממני את הטלפון, שברו אותו, והתחילו לתת לי מכות וחבטות בגב וביד עד שגדעון  קרא לי לקפוץ לרכב. לא יודע איך ניצלנו וברחנו מהמקום".

לב ארי האשים את המשטרה: "היו במקום הרבה מאוד שוטרים וניידות, מפני שהטקס התקיים כשברקע איום של אדם דרוזי שעצר כל רכב שנסע לירכא ואמר לנהגים 'יש כאן טקס של להט"בים, צריך לעשות משהו'. הוא ניסה לגייס פורעים, והשוטרים לא עשו כלום כדי לעצור אותו, למרות שראו אותו". עוד טען כי ראה את השוטרים וסימן להם להגיע: "הם הסתכלו עלינו, הסתובבו ונסעו. ממש ככה. ראיתי עוד שוטר במרחק של 150 מטר וצעקתי לו 'תוקפים את הכתב'".