ראיון אשת התקשורת לא מתנצלת: זה שלי מול אלוהים

בראיון ל"חדשות כיפה" הדר מילר סיפרה על הדרך שהובילה אותה לתקשורת, על הבחירה לעזוב את העסק ולפתח קריירה חדשה, על אביה שנפטר והשאיר חלל ריק ועל התדמית שנוצרה לה, "אני נראית סנובית וקרה, האמת שאני ממש ההפך"

תהילה שינובר תהילה שינובר, חדשות כיפה 01/06/23 11:36 יב בסיון התשפג

אשת התקשורת לא מתנצלת: זה שלי מול אלוהים
הדר מילר, צילום: ללא

את הדר מילר, בת 34 מלוד, כבר התרגלנו לראות על מסכי הטלוויזיה שלנו, אבל רק לפני שנים בודדות מילר הייתה אופטומטריסטית ואמא לארבעה שממש לא התכוונה לפרוץ לתקשורת. בתקופת הקורונה היא התראיינה כבעלת עסק שנפגעה, וערוץ 20 התלהב ממנה וביקש שתצטרף לפאנל קבוע. מילר, בעלת עסק מצליח, סירבה להתעסק בפוליטיקה ודיברה על הקורונה ועל הכלכלה בלבד.

עד לפני שנתיים. "בשומר החומות באמת הרגשתי שהתקשורת פשוט לא מייצגת את מה שקורה כאן", סיפרה ל"חדשות כיפה". מילר החליטה להרים את הכפפה והחלה להעלות סרטונים ברשת, בהם דיברה על המצב כתושבת לוד. הסרטונים החלו לרוץ ברשתות החברתיות והגיעו למיליוני צופים, מה שהוביל את מילר היישר לעולם התקשורת.

חשבת שזה יגיע לממדים כאלה?

"העליתי את הסרטונים מתוך מצוקה ממש גדולה שהיינו בה. לא חשבתי. היה לי מאוד חשוב להביא את הצד האמיתי של מה שקורה כאן. חירפן אותי שהמשטרה לא הגיעה לכאן והתקשורת לא סיקרה את הדברים כמו שצריך. כמה שזה קלישאתי, ממש הרגשתי שזו השליחות שלי, והרגשתי שזה עוזר שהתראיינתי. ראיתי שפתאום זה גורם למשטרה לזוז, שהתקשורת מניעה את המשטרה, מניעה את הממשלה".

"היה לי חשוב להביא את הצד האמיתי של מה שקורה כאן"

הדר מילר, "היה לי חשוב להביא את הצד האמיתי של מה שקורה כאן" צילום: צילום עצמי

"עולם התקשורת הוא לא עולם מאוד כלכלי, אבל השיקול העיקרי שלי לא היה כסף"

אחרי שומר החומות, מילר החלה להגיש בערוץ 14, אך המשיכה לעבוד במקביל בעסק שלה. לפני זמן קצר היא לקחה החלטה לעזוב את העסק לגמרי ולהתמקד כל כולה בעולם תקשורת.

"העולם התקשורתי הוא לא עולם קל", שיתפה, "הוא מאוד מאתגר, אבל אני גם ממש מרגישה שזה התפקיד שלי, שזה מה שאני אמורה לעשות. באופטיקה ב"ה הרווחתי הרבה כסף ועולם התקשורת הוא לא עולם מאוד כלכלי, אבל השיקול העיקרי שלי לא היה כסף בכלל. השיקול העיקרי שלי היה משמעות ועשייה שממש חשובה לי".

עבדת גם בערוץ 13 וגם בערוץ 14. הרגשת הבדלים ביחס כלפייך?

"קיבלתי יחס מדהים בכל מקום. יחס של מלכה. בשני המקומות יש אנשים מדהימים מאחורי הקלעים שהקהל לא מכיר, אנשים עם לב זהב. אני חושבת שזה הכוח של ערוץ טלוויזיה, האנשים. אם יש צוות טוב ואנשים טובים המקום יכול להצליח ולפרוח".

"קיבלתי יחס של מלכה"

הדר מילר בערוץ 13, "קיבלתי יחס של מלכה" צילום: ללא

"לומדים לחיות עם בור בבטן"

בחיים כמו בחיים לא הכל ורוד. לפני שש שנים מילר איבדה את אביה האהוב, נפתלי קליין ז"ל, שנפטר ממחלת הסרטן. מחר (ו') תתקיים האזכרה לזכרו, אך הכאב עדיין טרי ושורף. "השבר והקושי מלווים ממש יום יום. אנשים אומרים שהזמן מרפא אבל אני לא חושבת שזה נכון, פשוט לומדים לחיות עם בור בבטן", מילר שיתפה בקול חנוק. "אבא שלי היה בן אדם שהכי אהב אותי בעולם והבן אדם שאני הכי אהבתי בעולם. יום לפני שהוא נפטר הוא נתן לי צוואה. הוא ראה אותי בוכה והוא אמר לי, 'את הקטנטונת, את צריכה להיות הכי חזקה ולרשת את הכתפיים הרחבות שלי', אז תמיד שיש קושי ברור לי שאני צריכה להיות חזקה".

הדר מילר וארבעת ילדיה, "משפחה זה לפני הכל"

הדר מילר וארבעת ילדיה, "משפחה זה לפני הכל" צילום: עידית יקותיאל

לפני מספר חודשים גם אחותה של מילר, ליאת פישר, גילתה על המחלה הנוראית. "במקרה של אחותי היא זאת שנותנת לנו כוח", סיפרה אשת התקשורת, "היא מסתכלת על הסרטן בלבן של העיניים והיא החליטה שהיא תנצח אותו. יש ימים ממש קשים, אבל בימים שיותר קל אנחנו יכולות לעשות ביקורות למסעדות מרוב שהיינו בכל כך הרבה".

"מבחינתי, משפחה זה לפני הכל, זה הדבר הכי חזק שיש. כשחולים כולם ביחד, אבל מה שאני גאה בו זה שגם בבריאות היינו כולם ביחד". המשברים שחוותה מילר בחייה הובילה אותה להרצאה שהיא מעבירה, בנושא יציאה מתוך משבר, בה היא מספרת על הפעם בשומר החומות בה כמעט נרצחה, על הצוואה של אבא שלה ועל המשבר הנוכחי עם אחותה. "חשוב לי שאנשים יבינו שכולנו עוברים משברים בחיים ולכל אחד יש התיק שלו, אבל השאלה איך מתמודדים איתם, כי כל משבר אפשר לקחת למקום מעצים".

הדר מילר ואחותה,

הדר מילר ואחותה, "גם בבריאות היינו כולם ביחד" צילום: ללא

"הייתי שמחה לכסות את הראש כמו שצריך, אבל זה שלי מול הקב"ה"

את אישה ימנית, דתייה, אבל את לא נראית כמו הסטראוטיפ שמצופה ממך. זה משהו שאת שומעת הרבה?

"אני חושבת שזה חלק מהייחודיות שלי", היא הודתה, "שאני לא נראית בדיוק כמו הדעות שלי. שואלים אותי על כיסוי ראש ויש הערות, אבל אני נורא לא מתרגשת בקטע הזה, הערות ותגובות לא חודרות אליי ואני מרגישה בסדר גמור עם עצמי. האמת שאני עם חצי פאה, ואני ממש לא מרגישה צורך להסביר את עצמי לאנשים או להתנצל. הייתי שמחה לכסות את הראש כמו שצריך, אבל זה שלי מול הקב"ה ומבחינתי לא חלק מהשיח הכללי שלי מול אנשים".

את מהממת, בלונדינית עם עיניים כחולות. את מרגישה שהמראה החיצוני שלך עוזר לך או פוגע בך?

"קודם כל תודה, כיף לשמוע. זה אתגר, אני רגילה לזה מילדות. קודם כל חושבים שאת טיפשה, עכשיו תוכיחי אחרת. קודם כל את בלונדינית, אחר כך תסבירי שאת גם מבינה ויודעת. אבל זה בסדר, אני גם יודעת לנצל את זה למקום החיובי. אנשים גם חושבים שאני שברירית אבל האמת שאני בן אדם די חזק, ברוך השם. אני נראית לפעמים סנובית או קרה והאמת שאני ממש ההפך. המראה החיצוני שלי לפעמים מתעתע אבל מי שמכיר אותי לעומק יודע את הדברים החשובים".

הדר מילר, "קודם כל חושבים שאת טיפשה, עכשיו תוכיחי אחרת"

הדר מילר, "קודם כל חושבים שאת טיפשה, עכשיו תוכיחי אחרת" צילום: ללא

עכשיו כשבחרת להתמקד בעולם התקשורת, מה החלום הגדול?

"נורא בא לי להיות במקום שאני יכולה להשפיע ממש. שאני אוכל להביא את הדעות שלי, את הדברים שחשובים לי. בתחום של הטלוויזיה והתקשורת בא לי ממש לפרוץ, אני מרגישה שזה גם ממש הולך לבוא. מאוד בא לי להגיש תכנית אקטואלית בועטת וזה יבוא בקרוב, בעזרת השם".