מצמרר | העיתונאי ששירת במג"ב משחזר: "23 הרוגים, אתה רואה קורבנות בכל מקום"

העיתונאי יוסי אלי חווה לא מעט דברים בקריירה העיתונאית הענפה, אבל עשרים שנה אחרי האינתיפאדה הוא נזכר באחד הפיגועים הקשים שחווה באופן אישי: "הייתה התקופה הכי שחורה בפנים הארץ"

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 09/06/23 12:11 כ בסיון התשפג

מצמרר | העיתונאי ששירת במג"ב משחזר: "23 הרוגים, אתה רואה קורבנות בכל מקום"
יוסי אלי, צילום: CC BY-SA 4.0 Yossieli39

לפני עשרים שנה פחות חודשיים, פוצץ עצמו מחבל מתאבד בתוך קו 2 של אגד, כתוצאה מהפיגוע הקשה נרצחו 23 ישראלים שעשו את דרכם חזרה מהכותל ובתוכם גם ילדים רבים. בציוץ שהעלה לטוויטר, משחזר העיתונאי יוסי אלי את החוויה הקשה מהפיגוע, אותו חווה באופן אישי כשהיה לוחם מג"ב ושהה בסמוך למקום הפיגוע.

"כמעט 20 שנה עברו. אני עדיין חולם את הלילה הזה" כותב אלי, "23 הרוגים, בעיקר ילדים. אני זוכר שבדיוק סיימתי משמרת מתישה בת 12 שעות בסיור סמוך לשער שכם" הוא מספר ומוסיף על הרגע בו התרחש הפיגוע: "עישנתי סיגריה. פתאום, משום מקום, פטריית עשן מפחידה השתקפה מול עיניי. לפני הבום רואים את ההבזק. הפיצוץ מרעיש באוזניים בא אחר כך".

"לפני האמבולנסים, אתה מגיע לשקט"

אלי מתאר את כל מה שקרה לאחר הפיצוץ: "אתה לא חושב פעמיים. העיקר להציל חיים. אתה לא יודע גם מה יתגלה לנגד עיניך. מיד תפסתי אפוד חובש וטסנו לזירת הפיגוע מול המלונות ברחוב שמואל הנביא. לא ידעתי שהצוות שלנו יגיע לאחד הפיגועים הרצחניים ביותר שהיו באינתיפאדה השנייה".

יוסי אלוי וחברים

יוסי אלוי וחברים צילום: צילום מסך

"לפני האמבולנסים, אתה מגיע לשקט" הוא מתאר, "שקט מצמרר ומפחיד. האדרנלין עובד. אתה רואה קורבנות בכל מקום. אתה נכנס לתוך האוטובוס. השקט בתוכו הוא מפחיד לא פחות. אתה ניגש לאישה, מנסה להרים אותה, אבל לא קולט שהיא נפגעה פגיעות הדף". הוא מוסיף בתיאור הקשה שחווה: "הייתה לי סטייה לאסוף חוסמי עורקים, לא יודע למה, אבל באפוד שלי היו חמישה. כולם הלכו. ממשיך לאמבולנס הקרוב, מסתער עליו, מוציא תחבושות חדשות, שולף עוד ח"ע. מוסר לרופא מד"א תינוקת נוספת".

"אני מתחלחל מהמחשבה להעלות על אוטובוס"

אלי מסביר איך האירועים השפיעו על המשך חייו: "היום אני יודע, תקופת האינתיפאדה השנייה הייתה התקופה המכוננת בחיי, אני מתחלחל מהמחשבה להעלות על אוטובוס, מעדיף לאסור על הילדים לנסוע בתחבורה ציבורית ובעיקר חושב על אותם הילדים שעליהם שמתי ח"ע או מסרתי את אותה הפעוטה לאותו החובש של מד"א". את הדברים כותב אלי בעקבות צפיה בפרק הראשון של "שמיים אדומים", סדרה חדשה של ערוץ 13 שעוסקת בתקופה הנוראה: "אני משתף בכאב שאני אתקשה לצפות בה, אבל אני שומע שזה מסמך חשוב מאוד" הוא מסכם.