כוכבת הילדים גילתה שהסרטונים שלה משודרים בשבת - וביקשה להסיר

רעות שמבה, כוכבת הילדים עם שם הבמה "רעותי", גילתה שהסרטונים בכיכובה משודרים בערוץ הופ בימי שבת ובערבי חג. בשיחה עם "חדשות כיפה" היא שיתפה על ההתלבטות שהובילה להחלטה והודתה, "יש לזה השלכות"

תהילה שינובר תהילה שינובר, חדשות כיפה 08/06/23 12:38 יט בסיון התשפג

כוכבת הילדים גילתה שהסרטונים שלה משודרים בשבת - וביקשה להסיר
רעותי, צילום: Talya Ohayon

רעות שמבה היא כוכבת ילדים דתייה המתגוררת בדרום הר חברון וידועה בשם הבמה "רעותי". בחשבון היוטיוב שלה, אליו היא מעלה סרטונים לילדים, יש למעלה מ-18 אלף עוקבים. חוץ מהיוטיוב הסרטונים שלה מופיעים גם בערוצים שונים, ביניהם "יס" ו"הופ". 

רגע לפני חג השבועות, שמבה גילתה שהתכנים שלה משודרים בערוץ הופ במהלך החג ובשבת הסמוכה אליו. "ביקשתי את השידורים של חג שבועות וקלטתי שרוב השידורים של התכניות שלי הן בשישי ושבת", שיתפה בשיחה עם "חדשות כיפה". "התלבטתי בסוגיה, היא ממש מורכבת, זה לא מוחלט חד משמעית".

"בשורה התחתונה לא יכולתי לחשוב שזה ישודר בשבת"

הדילמה לא עזבה את כוכבת הילדים. מצד אחד, היא תהתה אם לא עדיף שהתכנים שלה יהיו אלו שישודרו בשבת, אם בין כה וכה ישודרו תכניות בזמנים האלה. מהצד השני, המציאות בה תכניות בהן היא מופיעה יופיעו בשידור חי בערוץ, צרמה לה. "בשורה התחתונה לא יכולתי לחשוב שזה ישודר בשבת", היא הסבירה, "התייעצתי, התלבטתי ובעיקר הקשבתי ללב".

רעותי

רעותי צילום: Talya Ohayon

גם לאחר ההבנה הזו, ההחלטה לא הייתה פשוטה עבור שמבה. "היה לי חשש לפני שפניתי לערוץ שהם יגידו לי 'דרכינו לשלום'", הודתה, "זו מערכת אוטומטית, לא בטוח שתהיה גמישות". כוכבת הילדים הופתעה לטובה, האמת שהם מאוד קיבלו את הבקשה בצורה מכבדת. יש לצעד השלכות, שבסוף יש פחות שידורים וזה מבאס". השיקול הכלכלי לא היה מה שהנחה את שמבה בהחלטה. "זה בגדול פוגע", שיתפה בכנות, זה לא שפחדתי לאבד הכל, אבל זה גרם לי לאבד תמלוגים, כל שידור זה עוד תמלוגים. אבל זה פחות מה שהפריע לי, יותר פחדתי לאבד את המעמד או את המקום שלי שם".

"פנו אליי מערוץ חרדי, הם רצו שהדמות תשים גרביונים"

כוכבת הילדים הבהירה שלא מדובר בהחלטה ספציפית, וחשוב לה לשמור על העקרונות שלה ועל האופי של הדמות. "בשבוע שעבר פנתה אליי מישהי עם ערוץ חרדי גדול ואמרה שהם רוצים לעלות את התכנים שלי", סיפרה שמבה, "אבל היא אמרה לי שבגלל שזו חברה חרדית צריך שיהיה לבוש אחר, עם גרביונים". שמבה סירבה להצלחה, והודיעה שלא תשנה את הלבוש. "יש לי סולם ערכים מאוד ברור, כל המהות של רעותי היא להביא משהו קצת שונה".