הרב אברהם סתיו ניסה להיזכר בתשובת הרב כהנא - אז הוא פתח יומן והופתע

לאחר ששיתף כי במהלך לימודיו בישיבה, התייעץ עם הרב מאיר כהנא בנוגע לתלונה של חבר מהישיבה, פתח הרב אברהם סתיו את היומן על מנת להיזכר בשובתו המלאה של הרב: "הוא דווקא אהב שאני עושה את זה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/06/23 22:05 טז בסיון התשפג

הרב אברהם סתיו ניסה להיזכר בתשובת הרב כהנא - אז הוא פתח יומן והופתע
הרב אברהם סתיו, צילום: מרים צחי

התשובה המלאה של הרב כהנא: לאחר הכרעת ועדת הרבנים, כי הרב מאיר כהנא יהיה נציג הוועדה  לבחירות לרבנות הראשית, צפים סיפורים אודות הנהגתו של הרב כהנא שייתכן ויהיה הרב הראשי לישראל. אתמול (א') שיתף הרב אברהם סתיו כי במהלך לימודיו בישיבה, התבקש על ידי חבר להפסיק את הלימוד בקול לפני התפילה ושיתף כי ביקש להתייעץ בעניין עם הרב כהנא.

"הציע לי ללמוד במקום שלו"

מאחר ולא זכר את תשובתו המלאה, פתח היום הרב סתיו את יומנו מאותה תקופה וביקש לראות מה השיב לו הרב. בטוויטר כתב: "מאז שהסיפור התפרסם ברשתות נשאלתי כמה פעמים מה השיב בסוף הרב כהנא לשאלה אם זה בסדר שאלמד בקול. כיוון שלא זכרתי, הצצתי ביומן". ואכן הרב סתיו צירף תמונה של אותו יומן שם כתב : "הרב חיבק אותי ואמר לי שהוא דווקא אוהב שאני עושה את זה והציע לי ללמוד במקום שלו אם אני חושש להפריע למישהו".

"יום אחד מצאתי על מקום מושבי פתק אנונימי"

אתמול שיתף הרב אברהם סתיו: "היה זה לקראת סוף שיעור א'. עשיתי לי מנהג לעמוד ליד הבמה ולחזור בקול, עתים מן הכתב עתים על פה, על דפי הגמרא למבחן של מפעל הש"ס" פתח וסיפר הרב אברהם סתיו. "חשבתי, באופן אישי, שיש בכך איזה חן. אבל מתברר שלא כולם ראו זאת כך, ויום אחד מצאתי על מקום מושבי פתק אנונימי בכתב יד שבו אני מתבקש בנימוס אך בחדות ללמוד יותר בשקט". בהמשך תיאר כי בעקבות הפתק הלך להתייעץ עם הרב כהנא, אך לא זכר מה אמר לו בדיוק.