המנכ"ל הסרוג הותקף בניו יורק - ולא שתק למפגין

מנכ"ל משרד המורשת נתנאל איזק, השוהה בניו יורק, הותקף בידי מפגין שחשב שמדובר בשר הדתות וצעק: "איפה היית בצבא". איזק, לוחם ותיק שאף נפצע בעזה, לא היסס להגיב

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/06/23 20:24 טז בסיון התשפג

המנכ"ל הסרוג הותקף בניו יורק - ולא שתק למפגין
נתנאל איזק, הותקף בניו יורק, צילום: ריקי רחמן CC BY-SA 4.0

הותקף ולא נשאר חייב: במסגרת אירועי התמיכה בישראל שנערכים השבוע בניו יורק, שוהים בעיר לא מעט חברי כנסת, שרים ואנשי ממשל ישראליים. מולם ניצבים בעיר האמריקאית, מפגינים ישראליים ממתנגדי הממשלה שמוחים מול חברי הכנסת ומלווים אותם בכל צעד בעיר. מנכ"ל משרד המורשת, נתנאל איזק שנמצא גם הוא בעיר, הותקף בידי מפגין אך לא היסס להגיב.

צפו בתקרית בניו יורק:

@thevideonews17 #צהללללללל ♬ צליל מקורי - רץ ברשת

"נפצעתי בסג'עיה, איפה אתה?"

איזק הלך ברחובות ניו יורק כאשר מפגינים רבים קראו לעברו קריאות, אך אחד מהם שחשב את המנכ"ל לשר הדתות בעצמו, קרא לעברו: "איפה היית בצבא?". איזק המשועשע, הסתובב למפגין ואמר לו: "איפה הייתי בצבא? נכה צה"ל, נפצעתי בסג'עיה, איפה אתה?".

מאורח יותר, תיאר איזק את מה שאירע בחשבון הטוויטר שלו וכתב: "אתמול התקיימה צעדת התמיכה המסורתית במדינת ישראל בניו יורק. לאורך כל הצעדה היו מפגינים משני מתרסים שונים אך באופן מבוקר שלא העיב על מפגן התמיכה המרשים במדינה שלנו. לקראת סוף הצעדה משום מה זיהו אותי חלק ממפגינים כשר הדתות. הם החלו לצעוד אחריי תוך כדי קריאות גנאי, צעקות בושה".

השר עמיחי שיקלי

השר עמיחי שיקלי, "לא הייתה כוונתו". צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

איזק מתייחס לתמונה של השר שיקלי

"לאחר כמה דקות פקעה סבלנותי בנושא הצבא" כותב איזק, "והשבתי להם את שהשבתי. למי שלא יודע אז בגדול - נתנאל איזק. לוחם קרבי בגדס"ר גולני. נלחמתי בחומת מגן. נלחמתי בעזה. שירתתי שנים רבות במילואים. כתבתי ספר על שרותי הצבאי "יש מלחמות בלי שם".

איזק מתייחס גם לסערה שעוררה התמונה של השר שיקלי וכתב: "ועוד משהו - ראיתי פרסום נוסף שמציק לי מאוד בעיקר מהקלות שאפשר להוציא שם רע לאנשים. במקרה בזמן הצעדה עמדתי ליד השר עמיחי שיקלי שסימן למפגינים לחייך. ביד אחת הוא החזיק דיגלון ולכן זה היה נראה כתנועה מגונה אבל היה ברור לחלוטין שזאת לא הייתה כוונתו".

רוטמן, "אני שליח ציבור, לא עובד אצלך"

רוטמן, תקרית בניו יורק. צילום: Yonatan Sindel/Flash90

"לקחתי למפגינה את המגפון שהיא דחפה לי לאוזן בלי לגעת בה כמובן"

האירוע הבולט בסוף השבוע, היה העימות של חבר הכנסת רוטמן ואחת המפגינות, כאשר חבר הכנסת חטף לבסוף את המגפון של המפגינה. לאחר מכן תיאר רוטמן את שאירע: "קבוצה קטנה של מפגינים אלימים התקיפה אותי ואת אשתי כשהלכנו בשעת לילה מאוחרת בניו-יורק", טען חבר הכנסת. "הם חסמו לנו את הדרך, דרכו לאשתי חנה על הרגל וקיללו, לרבות איחולי מוות. המאבטחים הזמינו משטרה, תיארנו להם איפה אנחנו, והמשכנו ללכת, כשאנחנו מתעלמים מהמפגינים".