יאיר שרקי מנתח: "סתם נראה להם ציוני דתי שלא יפזול לבני ברק"

איש התקשורת מנתח את בחירתו של הרב מאיר כהנא כמועמד לתפקיד הרב הראשי האשכנזי לישראל, ומסביר למה החרדים מתנגדים להחלטת ועדת הרבנים: "אין שום טיעון ענייני שקשור לעמדות או התבטאויות של הרב"

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/06/23 18:26 טו בסיון התשפג

יאיר שרקי מנתח: "סתם נראה להם ציוני דתי שלא יפזול לבני ברק"
יאיר שרקי, צילום: Arie Leib Abrams/Flash90

עם בחירתו של הרב מאיר כהנא על ידי ועדת הרבנים בראשות הרב יעקב אריאל כמועמד הצינות הדתית לתפקיד הרב הראשי האשכנזי, כתב החרדים הסרוג, יאיר שרקי, פרסם פוסט בו ניתח את יחס הרבנים החרדים למועמד הנבחר. שרקי הסביר מדוע החרדים עשויים לעקם את האף מבחירתו, וחושף למה לדעתו הקשר בין התנגדות החרדים לרב כהנא לבין היותר "ליברלי" לכאורה מקרי בהחלט.

"כהנא הוא הצעיר מבין המועמדים (54) ונחשב הסמן הליברלי", פתח וכתב שרקי, והסביר: "ההגדרה ליברלי היא יחסית כמובן. הרב כהנא בוגר בתי מדרש מלב המיינסטרים של הציונות הדתית, איש הממסד הרבני והדייני, ומקובל בקרב הדיינים שבחרו בו לנציגם (למרות רוב חרדי)". שרקי הבהיר כי בשל כך הרב מאיר כהנא אינו דומה לרב סתיו - הן מבחינת תפישת עולמו והן מבחינת יחס החרדים אליו.

הרב מאיר כהנא והרב יעקב אריאל

הרב מאיר כהנא והרב יעקב אריאל צילום: כיפה

"סתם נראה להם ציוני דתי שלא יפזול למה אומרים בבני ברק"

העיתונאי הסרוג טען כי "האיום של החרדים לא לכבד את הדיל בגלל זהות המועמד הציוני דתי מלמדת מה היה שווה הדיל הזה מלכתחילה", בהתייחסו להסכם בין הצינות הדתית לש"ס. יחד עם זאת, אמר כי גם בלי ההסכם יכולים לנצח בציונות הדתית: "בפעם שעברה רק פיצול ציוני דתי בין הרב סתיו (54 קולות) לרב שפירא (25 קולות) נתן את הניצחון לרב לאו (68 קולות)", כלומר - רוב הקולות לא היו אצל החרדים.

לבסוף, ניתח שרקי מה באמת עומד מאחורי התנגדות החרדים לרב כהנא: "מעבר לחוצפה שבעצם האיום: אין שום טיעון ענייני שקשור לעמדות או התבטאויות של הרב כהנא מהארכיון", כתב. והסביר: "סתם נראה להם ציוני דתי שלא יפזול למה אומרים בבני ברק".