"מגיפת הזַעֶמֶת": אברי גלעד הגיע להשכין שלום ביישוב המעורב בשומרון

סכסוך שהתפתח ביישובים שערי תקווה ועץ אפרים שבשומרון, בין התושבים הדתיים לחילונים, הוביל את ראשי היישובים להזמין את איש התקשורת לערב של מפגש ודיבור. אברי גלעד נאם, התרגש, וחזר עם מלא תקווה בלב

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/06/23 09:12 טו בסיון התשפג

"מגיפת הזַעֶמֶת": אברי גלעד הגיע להשכין שלום ביישוב המעורב בשומרון
אברי גלעד, צילום: מיכה לובטון

בשנים האחרונות עבר איש התקשורת ומנחה הטלוויזיה, אברי גלעד, שינוי מהותי בדעותיו הפוליטיות והאמוניות. אם לא השינוי הזה, סביר להניח שלא היה מוצא את עצמו מנחה ערב פיוס בישוב שערי תקווה שבשומרון. בפוסט בחשבון הפייסבוק שלו הוא סיפר לעוקביו על סכסוך שהתפתח ביישובים שערי תקווה ועץ אפרים, ועל הערב שהוזמן להנחות בעקבותיו.

אברי גלעד הגיע לשערי תקווה: "מחלה משתוללת בעולם, הזַעֶמֶת, מגיפה נוראית שעוברת בפייסבוק"

ביישוב חיים במשך שנים חילונים ודתיים, אלו לצד אלו, בשלום ובהתחשבות. עד שיום אחד קבוצה של בנות דתיות מחוג הריקוד ביקשה להופיע רק בפני האימהות, כי לא צנוע בעיניהן להופיע לגברים. "שלהבת מחלוקת ניצתה ברשתות החברתיות", שיתף גלעד, "הדתה! זעקו הכותבים, השתלטות! לא נהיה בית שמש!". הויכוח הסוער הוביל את ראשי היישוב להזמין את איש התקשורת לערב של מפגש ודיבור.

"התאספו מאות בכיכר, קיבלו בירה וחטיפים חינם על חשבון המועצה, והאזינו לנאומי", סיפר המנחה, "אמרתי, מחלה משתוללת בעולם, הזַעֶמֶת, מגיפה נוראית שעוברת בפייסבוק. הרשתות החברתיות מטיחות אנשים באנשים, מפרידות ביניהן כתכנית עסקית, ומקדמות שנאה ומחלוקת לפרנסתן הבזויה". לאחר נאומו, החלו התושבים לדבר, "די מהר התברר שכולם כמעט מבינים מה קרה, לא מתרגשים במיוחד, מוכנים להכיל ולהתחשב".

גלעד הוקסם מהשיח המכיל, מהיכולת לדבר כמו בני אדם, באווירה נעימה ועם רצון להקשיב. איש התקשורת סיכם, "חזרתי הביתה מלא תקווה שאפשר לצמוח מכל הבלגן הזה, כמו עץ אפרים".