חנוך דאום חגג 25 שנות נישואין וחשף תמונה מרגשת מהחתונה

הקומיקאי והפובליציסט, חנוך דאום, חגג יחד עם אשתו, אפרת, את "חתנות הכסף" ופרסם תמונה מרגשת מהחתונה: "נקלעה לחצי יובל במחיצתי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/06/23 12:00 יג בסיון התשפג

חנוך דאום חגג 25 שנות נישואין וחשף תמונה מרגשת מהחתונה
חנוך דאום, צילום: Moshe Shai/FLASH90

הקומיקאי והפובליציסט, חנוך דאום, חגג השבוע יחד עם אשתו, אפרת את "חתונת הכסף", 25 שנה של נישואין.  באירוע המיוחד, השתתפו המשפחה והחברים והשיא של הערב היה הופעתו של הזמר אביתר בנאי, שהגיע כדי לשמח את הזוג שמחובר במיוחד לשיריו. במאמר שפורסם הבוקר (ו') ב"ידיעות האחרונות", שיתף דאום בתחושותיו ופרסם תמונה מרגשת מהחתונה שלו עם אשתו עם חולצה לבנה וכיפה על ראשו.

"נקלעה לחצי יובל במחיצתי"

לפני 25 שנה התחתנו", פתח דאום את הפוסט, "זה קרה באיזה אולם של הישיבה התיכונית במבשרת עם אוכל של פנימיה, הייתה תאונה בכביש אחד, לכן הרבה אורחים איחרו לחופה, קיבלנו מתנות קצת מוזרות מחלק מהאורחים החרד"ליים, ובכל זאת, היה שמח. הרב אברהם שפירא חיתן אותנו, זה היה מרגש כי אבא של אפרת ושלי היו תלמידו ומעריציו, ומוסא ברלין ניגן עם קלרינט מוזיקה יהודית כפי שרק הוא יודע.והנה עברו 25 שנה, העגלה הרי נוסעת, אין עצור, והחלטנו לחגוג שוב כי החיים האלה, אם לא תחגוג אותם, מה בעצם הפואנטה שלהם? ללכת ללוויות?"

חנוך דאום

חנוך דאום צילום: Moshe Shai/FLASH90

הקומיקאי ציין כי הוא "מופתע" כי אפרת חיה איתו במשך 25 שנה. "ובחתונת הכסף שערכנו אמרתי לאורחים שצריך לומר את האמת: המשותף לכל מי שנמצא פה בערב הזה זו תחושת החמלה שכולנו חשים כלפי אפרת, שנקלעה לחצי יובל במחיצתי. קל זה לא היה. 25 שנה אנחנו ביחד. ע ש ר י ם ו ח מ ש. כשהתחתנו תאיר ראדה הייתה בחיים. היום רומן זדורוב כבר אדם חופשי. היטלר ניהל מלחמת עולם בלי בעיה במשך שנים, אבל אחרי יומיים בבונקר עם אווה אשתו הוא ירה לעצמו בראש. אנחנו לעומת זאת מחזיקים כבר חצי יובל. אפרת אמרה לי לקראת הערב- בוא נעשה חידוש נדרים. אמרתי לה- בלי נדר".

"השירים שלו הם הפסקול של חיינו. זו הייתה הגשמת חלום"

דאום שיתף כי הופעתו של אביתר בנאי באירוע הייתה בשבילו כהגשמת חלום. "את חתונת הכסף עשינו עם אביתר בנאי, שהשירים שלו הם הפסקול של חיינו. זו הייתה הגשמת חלום. לקח זמן לשכנע אותו שזה לא ארוע כזה מהסוג שהוא לא אוהב לעשות, אנחנו לא מזמינים אותו כדי לבדר אותנו בזמן הארוע. זה הוא הארוע. הוא העניין. הוא הסיבה והמסובב. דוד המלך אמר- זמירות היו לי חוקיך, כלומר שהשירים שלנו קובעים במידה רבה מי אנחנו. כשאביתר שר שיש לו סיכוי להינצל הרגשתי שאולי גם לי יש. כשהוא אמר שהעולם קשוח אבל הוא יכול עליו, אמרתי לעצמי שיהיה בסדר, וכשהוא שר לריבונו של עולם את אבא, אפרת ואני חשבנו שזה שיר שנכתב על אבא שלנו. השירים של אביתר הם כמו תפילה עבורנו. זה משהו שמוסיקאיים לא בהכרח מסוגלים להבין: יש להם חלק אמיתי בחייהם של אחרים. הם כמו שותפים סמויים לדרך. הם מושיטים לנו יד ברגעים מרים, משתתפים עימנו בשמחה כשטוב לנו ומחממים אותנו בימים של בדידות בחורפי חיינו".

אביתר בנאי בהופעה

"הגשמת חלום". אביתר בנאי בהופעה צילום: מרווה שרון

"אין פה מיסטיקה. צריך לעבוד"

דאום חשף את הברכה שבירך אותם הרב אברהם שפירא. "להתחתן בגיל 22 ולהיות הורים לשני ילדים בגיל 25 ולעבור ביחד את החיים האלה, זה מעבר לאהבה. זו תחושה של גורל משותף. זו הבנה עמוקה שבחיים האלה אנחנו תמיד ביחד. כשהתחתנו הלכנו לקבל ברכה ממי שבביתנו כונה "הר׳אברום". הרב אברהם שפירא. תברך אותנו שתהיה לנו זוגיות טובה, ביקשנו. אבל זה תלוי בכם, הרב אמר. זה לא משהו בידי שמיים. אין פה מיסטיקה. צריך לעבוד. התאכזבתי קצת שהוא לא נתן ברכה, אבל היום אני יודע שהוא צדק".

הרב אברהם שפירא זצ"ל

"זה תלוי בכם". הרב אברהם שפירא זצ"ל צילום: פלאש 90

בסיום דבריו, שיתף הקומיקאי במחשבות שליוו אותו בשנים אלו. "אלה היו שנים מופלאות באמת שבהם בנינו משפחה ובית, ובכל השנים האלה תמיד ליוו אותנו שתי מחשבות. אחת שאי אפשר להפסיק להתפעל מהילדים שלנו. זה באמת פלא גדול. הלב פועם בהתרגשות מהם בכל יום מחדש. שאלה שאני הוגה בה לא מעט: אתם חושבים שהילדים שלכם מבינים כמה אתם חשובים להם, עד כמה דאגה שלהם היא גם דאגה שלכם וחיוך שלהם, פותח גם לכם את הלב? המחשבה השניה שליוותה אותי תמיד היא שאבא שלי ואבא של אפרת אמנם עזבו אותנו בנעורינו, אבל איכשהו, יש לנו ידיעה ברורה, שהם בכל זאת שומרים עלינו מלמעלה.