בגלי צה"ל מגיבים לרזי ברקאי: "הוצג באופן שקרי, איש לא נדרש לחתום"

לאחר שהמגיש הוותיק האשים את הנהלת התחנה בהשתקת קולותיהם של שדרים בתחנה ואף טען כי השדרים יוכפפו לקוד אתי שמנוסח בימים אלה, מגיבים בתחנה: "לא נדרש איש מאנשי גלי צה"ל לחתום על אמנה או על כל מסמך"

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/06/23 14:10 יב בסיון התשפג

בגלי צה"ל מגיבים לרזי ברקאי: "הוצג באופן שקרי, איש לא נדרש לחתום"
גלי צה, צילום: פלאש 90

מגיבים למתקפות: לאחר שהמגיש הוותיק תקף אתמול (ד') את גלי צה"ל, התחנה בה הוא עובד וטען כי בשבועות הקרובים יפורסם קוד אתי חדש שיגביל את חופש הביטוי של שדרני התחנה, בגלי צה"ל מגיבים בחריפות לדברים ומכנים אותם "שקר".

הצוות שינסח את הקוד האתי

בגלי צה"ל אומרים היום כי "בהמשך לסדרת פרסומים שקרית מיסודה אשר פורסמה בימים האחרונים בכלי התקשורת, גלי צה"ל מבהירה: בימים אלו, פועל צוות אתיקה, המורכב מהשמות המובילים בארץ בתחום, ביניהם, ד"ר תהילה שוורץ אלטשולר ופרופ' יחיאל לימור, על רענון הקוד האתי של גלי צה"ל".

רזי ברקאי |

רזי ברקאי, תקף את התחנה | צילום: Tomer Neuberg/Flash90

"במסגרת רענון הקוד" מסבירים, "יינתן דגש גדול על חידוד הפער שבין הבעת דעה אישית לבין מתן דיווח חדשותי אוביקטיבי ומכאן ששדרני התחנה, באשר הם, ידרשו לפעול בהתאם אליו. כפי שנהוג בגופי תקשורת מובילים בארץ ובעולם". בתחנה מגיבים ישירות לדבריו של ברקאי ואומרים: "למען הסר ספק והבהרת הנושא, בשום שלב, לא נדרש איש מאנשי גלי צה"ל לחתום על אמנה או על כל מסמך כזה או אחר, כפי שהוצג באופן שקרי באחד הפרסומים".

ברדוגו יחזור? גלי צה"ל בהצהרה מעורפלת

בגלי צה"ל מדגישים גם כי "הדרישה העריכתית בנושא היא לציין מספרים מדוייקים ומאומתים ככל הניתן, תוך הימנעות מהסתמכות על נתונים שסופקו על ידי גורמים בעלי אינטרס דוגמת מארגני ההפגנות עצמם. את הנתונים יש לוודא באמצעות גורמים מהימנים, עדיף מעדות הכתב המסקר בשטח והערכות רשמיות של משטרת ישראל" הדגישו. 

ברדוגו

ברדוגו צילום: Yonatan Sindel/Flash90

על השאלה האם העיתונאי יעקב ברדוגו בדרכו לחזור לתחנה, אומרים בגלי צה"ל: "במסגרת שינויים אפשריים בלוח המשדרים מתנהלים מגעים עם כמה מהעיתונאים ואנשי התקשורת מהמובילים והמוכרים בישראל להגשת תכניות חדשות בז'אנרים שונים. הקו המנחה הוא עמידה בחובת גלי צה"ל להיות תחנה של כל עם ישראל, פריפריה כמרכז ובראש ובראשונה של חיילי צה"ל כולם".

האיום של ברקאי: אעזוב את התחנה

אתמול בריאיון לחדשות 13, אמר ברקאי על ניסוח הקוד האתי החדש כי "אם אכן, וכנראה שזה נכון, שהולך להיות מנוסח בימים הקרובים מסמך שכותרתו את 'הקוד האתי החדש של גלי צה"ל' שיאסור עליי ועל חברים וחברות שלי להביע את דעותיהם תוך כדי השידור, אני לא אתחייב למסמך הזה וזה אומר שבעוד ארבעה שבועות אני עוזב את גלי צה"ל". בהמשך אמר: "מפקד התחנה הנוכחי הוא שלוחו של ברדוגו. בזה אני אסתפק".