יאיר שרקי נפרד: "הקפיד להימנע מחיכוך"

העיתונאי הדתי נפרד מגדול הדור הרב ירחמיאל גרשון אדלשטיין שהלך לעולמו בגיל 100. בציוץ בחשבון הטוויטר שלו ניתח: "מדויק יותר לראות בו את הראשון בעידן ההנהגה המבוזרת"

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/05/23 13:32 י בסיון התשפג

יאיר שרקי נפרד: "הקפיד להימנע מחיכוך"
שרקי, צילום: Arie Leib Abrams/Flash90

מנהיג הציבור החרדי-ליטאי, הרב ירחמיאל גרשון אדלשטיין, הלך לעולמו הבוקר (ג') בגיל 100, לאחר החמרה במצבו הרפואי. מותו של גדול הדור טלטל את הציבור החרדי כולו וגם את הציבור הכללי והביא איתו הספדים רבים. גם העיתונאי הדתי יאיר שרקי הגיב למאורע בציוץ בחשבון הטוויטר שלו, זמן קצר לאחר לכתו של הרב.

יאיר שרקי סופד לרב ירחמיאל גרשון אדלשטיין: "אין לו יורש מובהק אחד"

"הרבה הספדים מגדירים את הרב אדלשטיין כאחרון ה'מרנים'", כתב שרקי, "אבל אולי מדויק יותר לראות בו את הראשון בעידן ההנהגה המבוזרת". העיתונאי הסביר את דבריו, כי אחרי הרב פטירת הרב שטיינמן הרב אדלשטיין הנהיג בזוג, לצד הרב קנייבסקי ז"ל. "ובלכתו, אין לו יורש מובהק אחד".

שרקי הזכיר שההחלטה הציבורית הבולטת האחרונה של הרב היתה כשמנע הכנסת לימודי ליבה למוסדות חינוך חרדיים ואיים לפצל את יהדות התורה על הרקע הזה בביירות האחרונות, "אבל הרב אדלשטיין ייזכר גם בזכות ההקפדה המופגנת על הנחיות הקורונה, ובזכות הקו שהקפיד להימנע מחיכוך, בחיים הציבוריים ובחינוך הילדים".