מינוי יוקרתי לבוגר ישיבת מעלה אליהו: הקצין הסרוג מונה למפקד הנח"ל

אלוף משנה יהונתן שטיינברג מונה למפקד חטיבת הנח"ל ויחליף בתפקידו את אלוף משנה אורן שמחה. שטיינברג, בוגר ישיבת מעלה אליהו שימש בתפקידו האחרון כמפקד המרכז לאימונים טקטיים

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/05/23 20:50 ח בסיון התשפג

מינוי יוקרתי לבוגר ישיבת מעלה אליהו: הקצין הסרוג מונה למפקד הנח"ל
אל"מ יהונתן שטיינברג, מינוי יוקרתי, צילום: דובר צה"ל

מינוי יוקרתי: אלוף-משנה אורן שמחה, מפקד חטיבת הנח"ל, מסיים את תפקידו היום (א'). במקומו ייכנס לתפקיד אלוף-משנה יהונתן שטיינברג. אל"ם אורן שמחה כיהן בתפקיד כשנה ותשעה חודשים ויצא ללימודים בקרוב. שטטינברג, תושב שומריה, נשוי ואב לשישה ילדים ובוגר הישיבה התיכונית חורב בירושלים וישיבת מעלה אליהו בתל אביב.

"אני מקבל עליי את הזכות לפקד על החטיבה"

אלוף-משנה יהונתן שטיינברג אמר בטקס החילופין: "לרצות, להתכונן, לנצח. שלוש מילים, שלושה ציוויים, שמגלמים בפשטות את מהות תפקידנו ואת גודל אחריותנו. לרצות - אנו נדרשים בכל עת לשמר ולשכלל את הרצון האישי והקולקטיבי שלנו. את הרצון לא ניתן לקנות בכסף, אלא בבירור עמוק של היסודות המשותפים שלנו. להתכונן - לנצל כל רגע וכל משאב שניתן לנו כדי להתכונן למלחמה שבפתח. בלי הנחות - במוכנות, באימונים, בתפיסות ובאמצעים".

אל"מ שטיינברג, מפקד הנח"ל החדש

אל"מ שטיינברג, מפקד הנח"ל החדש צילום: דובר צה"ל

עוד הוסיף אל"מ שטיינברג: "לנצח - לנצח בכל משימה ובכל יום את האתגרים מחדש, לנצח בצורה מובהקת וחדה בשדה הקרב ביום פקודה. היום, אני חוזר לכור מחצבתי, לחטיבה בעלת שילוב מיוחד של ענווה וגבורה לצד פסיפס אנושי ייחודי. ביראת קודש, ומתוך תחושת שליחות ואחריות כבדה, אני מקבל עליי את הזכות לפקד על החטיבה".

שירת בנח"ל בכל תפקידי הקצונה

אל"מ שטיינברג החל את דרכו בשנת 2000 בגדות 931 של חטיבת הנח"ל ובהמשך מילא שם את כל תפקידי הקצונה החל ממפקד מחלקה ועד למינויו כמפקד הגדול בשנת 2015. לאחר מכן פיקד על חטיבת בנימין והמרכז ללימודים טקטיים.