"לא תשתיק בכוח נציג ציבור שהוזמן לדבר"

הרב יובל שרלו פרסם הודעה נגד תופעת ההשתקה, ועודד את הציבור להביע דעה תוך מתן מקום לשלל העמדות השונות: "לא תשתיק בכח נציג ציבור שהוזמן לדבר. מצא את הדרך לחלוק עליו, ואפילו בחריפות, אבל לא תשתיק"

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/05/23 19:36 ח בסיון התשפג

"לא תשתיק בכוח נציג ציבור שהוזמן לדבר"
הרב שרלו, צילום: אריה כץ

לאחר שמפגינים ניסו למנו את כניסתו ולשבש את נאומו של ח"כ שמחה רוטמן, בפאנל באוניברסיטת תל אביב מוקדם יותר היום (א'), הרב יובל שרלו פרסם הודעה בנושא "לא תשתיק" בקבוצת הוואטספ שלו, "זיקים". בהודעה דיבר הרב בגנות ההשתקה, וטען כי ניתן לבקר אך לא לבטל את דעותיו של האחר.

"לא תשתיק בכח נציג ציבור שהוזמן לדבר"

"לא תשתיק בכח נציג ציבור שהוזמן לדבר. מצא את הדרך לחלוק עליו, ואפילו בחריפות, אבל לא תשתיק" כך כתב הרב. הרב פירט והסביר כי אין להשתיק אדם אחר בשל היותו "ביבסט" או "אנרכיסט", או פשוט מכיוון שדעותיו שונות.

לצד ה"לא תעשה", הסביר הרב שרלו גם מהו ה"עשה": "אמור את שאתה חושב, בקר את שאתה סובר שיש לבקר", כתב, וסיכם: "בעיקר - אמור אתה את עמדותיך שלך. בעוז, בעוצמה, בגאון. תן לאמת שבהם שתהיה משפיעה את דבריה".

"ההשתקה שאנחנו רואים פה היא סימבולית"

נזכיר כי באוניברסיטת תל אביב נערך היום פאנל בנושא הרפורמה המשפטית בחסות תא הסטודנטים "לביא" של הליכוד ותא "כחול לבן" באוניברסיטה. אחד המוזמנים היה יו"ר ועדת החוקה, חבר הכנסת שמחה רוטמן, שסטודנטים רבים ניסו למנוע את השתתפותו.

תחילה הקיפו המפגינים את המבנה שאליו היה אמור להיכנס רוטמן בניסיון למנוע את כניסתו, אך הוא הצליח להיכנס בליווי מאבטחים. רוטמן אמר  תחילה כי "בריונות וסתימת פיות זה לא דמוקרטיה" כשברקע רעש פעילים במחאה נגדו. "ההשתקה שאנחנו רואים פה היא סימבולית, כי יש עמדות ודעות שלא יכולות להישמע בבית המשפט", אמר לקול צעקות "בושה".