סיון רהב מאיר חשפה סיפור מהכתרת המלך צ'ארלס: "הביאו לארמון פלטה"

אשת התקשורת החרדית הגיעה לביקור בבריטניה ופגשה את הרב שנכח בהכתרת המלך צ'ארלס. את החוויה שסיפר לה היא הייתה חייבת לשתף בפוסט באינסטגרם שלה בהתרגשות, "נציגי הארמון הודיעו שיעשו הכול למען שמירת השבת של הרב"

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/05/23 09:52 ח בסיון התשפג

סיון רהב מאיר חשפה סיפור מהכתרת המלך צ'ארלס: "הביאו לארמון פלטה"
צילום: Yonatan Sindel/Flash90

אשת התקשורת החרדית, סיון רהב מאיר, ביקרה לא מזמן בלונדון. במהלך ביקורה היא פגשה את הרב אפרים מירוויס, הרב הראשי של בריטניה, ונחשפה לסיפור שהייתה חייבת לחלוק בפוסט באינסטגרם שלה. הרב סיפר לה על השינוי העצום שחל במעמד היהודים באנגליה, החל מהכתרת המלך ריצ'ארד ב-1189, בה גירשו את היהודים ואף רצחו אותם, ועד הכתרת המלך צ'ארלס בה מעמד היהודים השתפר משמעותית.

"נציגי הארמון הודיעו שיעשו הכול למען שמירת השבת של הרב"

"ברוך השם, התקדמנו רבות", אמר לה הרב, "בספר קהלת אומרים 'עת לבכות ועת לצחוק', לפני כאלף שנה כשהוכתר פה מלך זו הייתה עת לבכות. עכשיו זו עת לצחוק, אנחנו בעידן אחר". בארמון המלוכה התכוננו ברצינות להגעתו של הרב. "הם הודיעו שיעשו הכול למען שמירת השבת של הרב", סיפרה רהב מאיר, ופירטה, "הוא הוזמן לישון בארמון סנט ג'יימס, הובאו לארמון המלכותי מבעוד מועד פלטה לשבת, אוכל כשר, סכו"ם, כוס לקידוש ועוד ועוד פריטים, הכול בפיקוח מלכותי".

הרב פירט את הלו"ז שלו לאורך השבת: "הוא הגיע לארמון לפני שבת, יצא ברגל לקבלת שבת ולתפילת ערבית ואז חזר לארמון לסעודה עם רעייתו. בבוקר קם לפנות בוקר, למניין מוקדם בבית כנסת סמוך. הגבאים הבטיחו לו שיהיה שם מניין, כלומר עשרה אנשים, שיחכו לו בשעה מוקדמת. אבל בפועל חיכו לו כמאה אנשים, שרצו להרגיש חלק מהאירוע. משם חזר לארמון לסעודת שבת מוקדמת, וכך יכול היה לצאת ברגל לטקס. הרב עמד שם יחד עם נציגי דתות נוספות ובתום הטקס הם בירכו יחד את המלך החדש".