יעל בר זוהר נפרדת בכאב: "לא מצליחה להירדם"

מגישת הטלוויזיה נפרדת מהדוגמנית קארין באומן ז"ל שנפטרה השבוע ומציפה את הסוגיה הכואבת של האנורקסיה בתעשיית הדוגמנות: "זוכרת היטב את הסטרס לקראת הצילומים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/05/23 13:48 ה בסיון התשפג

יעל בר זוהר נפרדת בכאב: "לא מצליחה להירדם"
צילום: שחר גאיה ביטון

נפרדת בכאב: השבוע הלכה לעולמה קארין באומן, הדוגמנית לשעבר שעברה שנים קשות של מאבק באנורקסיה, מאבק שהגיע לסיומו הטראגי השבוע. ברקע מותה של באומן, משתפת יעל בר זוהר בחוויות הקשות שלה מתקופתה בעולם הדוגמנות וכואבת את לכתה של באומן: "חושבת על קארין באומן ז"ל ולא מצליחה להירדם".

אותה סוכנת דוגמנות חסרת אחריות בפריז

"צפיתי שוב בכתבה שצולמה לפני כמה שנים כשקארין עוד נלחמה" כותבת בר זוהר, "ראיתי ילדה קטנה ויפיפיה בת 15. עידן התמימות, מאמינה לאותן הבטחות של 'עולם הזוהר', לאותה סוכנת דוגמנות חסרת אחריות בפריז שאמרה לך בגיל 15: 'תורידי 5 קילו ותחזרי אלי, את תצליחי ותעשי הרבה כסף'. האם היא בכלל יודעת את ההשלכות של אותה שיחה? האם גם לה יש ילדה?" תוהה בר זוהר.

בהמשך מוסיפה המגישה גם נתונים מדאיגים על דרכי הטיפול באנורקסיה: "הנתונים של מחלת האנורקסיה בישראל מדאיגים, כ-97 אלף חולים בהפרעות אכילה בגילאי 15-24. רק כ-40% מחלימים. בישראל יש רק 9 מחלקות אשפוז – כולן מלאות וזמני ההמתנה לאשפוז הם בין 3 חודשים לשנה ומעלה" כותבת בר זוהר ונזכרת בתקופה שעברה בעולם הדוגמנות.

יעל בר זוהר

יעל בר זוהר, מכירה את עולם הדוגמנות צילום: פלאש90

צריך לחפש אחרי התשובות הנכונות והטובות

"אני זוכרת היטב שנים שבהן הובלתי צילומי קמפיינים גדולים של אופנה" היא כותבת, "פרסומות, קטלוגים. גם אני הייתי שם, ב"לופ" של המרדף האינסופי אחרי המשקל. אין תזונאי שלא הייתי אצלו, אין דיאטה שלא עשיתי ואני בהחלט זוכרת היטב את הסטרס לקראת הצילומים כדי שאוכל להיות מספיק רזה להיכנס לגינס (במידה קטנה מדי)" היא כותבת ומסיימת: "הרבה שאלות קשות, צריך לחפש אחרי התשובות הנכונות והטובות כדי לנסות ולמגר את המחלה האיומה הזאת. יהי זכרה ברוך".