דני רופ עצבני על התחזיות: "כמה שטויות מוכרים לכם"

החזאי הוותיק קיבל פושים מכמה אתרים עם התחזית היומית והתעצבן: "שקרים או אי דיוקים על בסיס כמעט יומי". על מזג האוויר לקראת החג הוא אומר: "גם אם יהיה קצת גשם ביום ראשון אחרי שבירת השרב של שבת זה לא חורף ולא קור"

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/05/23 11:00 ה בסיון התשפג

דני רופ עצבני על התחזיות: "כמה שטויות מוכרים לכם"
דני רופ, "כמה שקרים מוכרים לכם", צילום: Moshe Shai/Flash90

אחד הדברים שאנחנו עושים בבוקר, זה לבדוק את תחזית מזג האוויר הצפויה ליום. גם במערכות התקשורת מקפידים לעדכן עם שחר את התחזיות הצפויות לאותו יום. החזאי הוותיק דני רופ מתעצבן על חלק מכלי התקשורת וטוען: 'כמה שטויות מוכרים לכם בפושים".

אי דיוקים על בסיס כמעט יומי

רופ מסביר: "כשזה קשור למזג האוויר והתחזית אז אין גבולות, שקרים או אי דיוקים על בסיס כמעט יומי רק כדי שתכנסו לעמוד. ככה זה שלא מעסיקים חזאי ונותנים לעורכי חדשות צעירים להמציא לכם כותרות" הוא כותב.

כך למשל, מביא רופ כדוגמה את הכותרת שנתנו בערוץ 14 לתחזית, כשכתבו: "מזג האוויר בשבועות - הקיץ בעיצומו אבל הגשם עוד כאן". רופ מסביר על תחזית מזג האוויר הצפויה לחג השבועות: "א. אנחנו לא בקיץ בכלל ואין חום של קיץ, אנחנו באביב ובאביב מזג האוויר הפכפך ולא יציב".

דני רופ

דני רופ, ביקורת על התחזיות. צילום: Moshe Shai/Flash90

"בשבת צפוי שרב כבד יחסית, זו הכותרת"

רופ מוסיף עוד כותרת שראה בה נכתב "משרב ואובך לקור וגשמים" וכותב על הגשם הצפוי ביום ראשון: "גם אם יהיה קצת גשם ביום ראשון אחרי שבירת השרב של שבת, זה לא חורף ולא קור. בשבת צפוי שרב כבד יחסית, זו הכותרת".