קרבות תקשורת היכן שירתו העיתונאים? ינון מגל פרסם רשימה - יאיר שרקי הגיב

בתקופה האחרונה עומד הציבור החרדי במרכז השיח הציבורי, גם סביב נושא השירות הצבאי. העיתונאי ינון מגל פרסם רשימה של עשרות עיתונאים ושירותם הצבאי, גלי צה"ל כיכבה. מגל: "פרצופה של התקשורת"

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/05/23 18:39 ג בסיון התשפג

היכן שירתו העיתונאים? ינון מגל פרסם רשימה - יאיר שרקי הגיב
ינון מגל, צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

קרבות תקשורת: בתקופה האחרונה, עומד הציבור החרדי בעין הסערה סביב הכספים הקואליציונים ותקציב המדינה אך הביקורת, בעיקר מצד מתנגדי הממשלה גולשת לא אחת גם לנושא הנפיץ של השירות הצבאי בצה"ל. על רקע השיח הזה, פרסם העיתונאי ינון מגל רשימה של אנשי התקשורת מהערוצים המרכזיים והיחידה בהם שירתו בצה"ל. עיתונאי ערוץ 12, יאיר שרקי לא נותר חייב והגיב למגל: "כמה שמות שינון שכח".

"פרצופה של התקשורת הישראלית": הרשימה של מגל

"הרבה מדברים בערוצי התבהלה על החרדים והשירות הצבאי" צייץ מגל בטוויטר, "אז הטבלה הזאת תעשה לכם סדר איפה שירתה בצה"ל התקשורת הישראלית (ומה ההבדל בין ערוץ 14 ושאר הערוצים)". מגל מוסיף וכותב: "בערוצי התעמולה כמעט ואין לוחמים. פרצופה של התקשורת הישראלית". בטבלה עצמה שפרסם מגל, אכן כמעט ואין לוחמים, אך גם לא מופיעים כל העיתונאים של הערוצים השונים. 

מהטבלה עולה למשל, כי בערוץ 12 מתוך 21 עיתונאים, 11 שירתו בגל"צ בעוד 2 שירתו כלוחמים. בערוץ 13, לפי הרשימה של מגל, שירתו גם כן 11 עיתונאים בלי צה"ל בעוד 4 אחרים שירתו כלוחמים. בערוץ של מגל לפי הרשימה, 14 עיתונאים שירתו כלוחמים. 

יאיר שרקי

יאיר שרקי, מגיב למגל. צילום: Arie Leib Abrams/Flash90

שרקי: "מצער לרדת לרמה שלו"

מי שהגיב למגל, הוא עיתונאי ערוץ 12 יאיר שרקי שכתב: "כמה שמות שינון שכח: גלעד שלמור- דובדבן ניר דבורי- 669 אורי איזק- שלדג יוסי מזרחי- צנחנים יואב אבן- לוט"ר לי נעים- קצינת חינוך במגלן משה נוסבאום- שיריון וכמובן גיבור ישראל אמנון אברמוביץ. מצער לרדת לרמה שלו, וכל שירות הוא שירות (אני לא בהיכל התהילה כידוע), אבל ממחיש את שיטת השנאה".