העיתונאי הבכיר מפתיע: אם הדבר הזה יקרה מגיע לנתניהו פרס נובל

לאחר שראש הממשלה ושר החוץ שוחחו עם יורש העצר הסעודי, אטילה שומפלבי מפרגן לנתניהו "רוצה להיות הראשון שאומר זאת: אם נתניהו חותם על הסכם עם סעודיה, פרס נובל באותה השנה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/05/23 11:53 ג בסיון התשפג

העיתונאי הבכיר מפתיע: אם הדבר הזה יקרה מגיע לנתניהו פרס נובל
נתניהו, קיבל תמיכה מפתיעה, צילום: Yonatan Sindel/Flash90     

פרגון מפתיע: ברקע שיחת ראש הממשלה ושר החוץ עם בכירים בממשל הסעודי, שהתקיימה למרות הדיווחים על התקרבות היחסים בין סעודיה לאיראן, ודרישות הסעודים להכרה במדינה פלשתינית, קיבלה השיחה התייחסות מפתיעה. אטילה שומפלבי, עיתונאי ynet, התייחס לשיחה שנעשתה בדחיפת הבית הלבן, ובתיווך שר החוץ הבחרייני ופרגן לראש הממשלה. 

שומפלבי: "רוצה להיות הראשון שאומר זאת: פרס נובל לנתניהו"

"רוצה להיות הראשון שאומר זאת", כתב הפרשן בחשבון הטוויטר שלו, "אם נתניהו חותם על הסכם עם סעודיה, פרס נובל באותה השנה". הפרשן קיבל תגובות שונות לציוץ, כשחלק מהמגיבים הופתעו מתמיכתו בראש הממשלה. זה לא הפרגון הראשון של שומפלבי לנתניהו, כאשר התייחס לתגובה של מלך ירדן להתפרעויות בהר הבית, אמר כי אולי נתניהו צדק בדבריו: "האיש הוא בזבוז זמן".

אטילה שומפלבי

אטילה שומפלבי צילום: פלאש 90

נתניהו: "הם מבינים שישראל היא שותפה חיונית" 

כזכור בתיווך שר החוץ הבחרייני, ראש הממשלה, בנימין נתניהו ושר החוץ, אלי כהן, קיימו בימים האחרונים שיחות טלפון עם יורש העצר הסעודי, מוחמד בן סלמאן במטרה להגיע להסכם בין המדינות. בנוסף ראש הממשלה עצמו התייחס לנושא כשאמר, "אני חושב שהמנהיגות בערב הסעודית לא משלה את עצמה מי האויבים שלהם ומי חבריהם במזרח התיכון. הם מבינים שישראל היא שותפה חיונית לעולם הערבי בהשגת ביטחון, שגשוג ושלום".