הרב אברהם סתיו על ריקוד הדגלים: עדיף להיות בצד של הבנות

הרב אברהם סתיו סיפר על חוויותיהם של ילדיו מ"ריקוד הדגלים" והציף בפוסט ששיתף בפייסבוק את ההבדל בין האווירה במצעד הנשי, לבין זה הגברי: "אחרי שיחה עם המתבגרת אני שוקל בכובד ראש לעבור לצד של הבנות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/05/23 09:47 כח באייר התשפג

הרב אברהם סתיו על ריקוד הדגלים: עדיף להיות בצד של הבנות
הרב אברהם סתיו, צילום: מרים צחי

אמש התקיים "ריקוד הדגלים" המסורתי, לציון 56 שנים לשחרור ירושלים. במצעד התקיים בצל איומים של ארגוני הטרור לפיגועים והלמה ותחת אבטחה משטרתית כבדה, נרשמו מספר אירועים של אלימות בין יהודים לערבים. בעקבות זאת הרב אברהם סתיו פרסם הבוקר (ו') פוסט בחשבון הפייסבוק שלו, בו גינה את האלימות המילולית והפיזית, והציף את ההבדל בין ריקוד הדגלים של של הבנות, לעומת זה של הבנים.

"אחרי שיחת שיתוף-חוויות עם המתבגרת אני שוקל בכובד ראש לעבור לצד של הבנות" פתח הרב וכתב. "כי במצעד של הבנות, לדבריה, לא היו דגלים של כך ולהב"ה, ולא 'יימח שמם' וגם לא 'ואינקמה'". הרב סיפר כי הסממן הפוליטי "הקיצוני ביותר" שביתו ראתה בצעדה, היה דוכן עם שלט שקרא להחזיר את הבנים ודגלים שחילקה משפחת די עם סיסמאות אחדות בשלוש שפות.

ריקוד דגלים

ריקוד דגלים צילום: Yonatan Sindel/Flash90

"בנקודת הכינוס עמדו עשרות פעילים שהתאמצו מאד לצבוע את הצועדים בצבעים פוליטיים קיצוניים"

מתוך כך, הרב הציג את הצד השני: "גם הבנים, רוב גדול ומכריע שלהם, באו עם שמחה ותמימות ורקדו בדגלי כחול-לבן לכבודה של ירושלים. אבל כבר בנקודת הכינוס עמדו עשרות פעילים שהתאמצו מאד לצבוע את הצועדים בצבעים פוליטיים קיצוניים", אמר, והוסיף: "גם בן ה-11 שלי סיים עם שני סטיקרים יפים של עוצמה יהודית, והעימותים המכוערים ברובע המוסלמי היו צפויים מראש". בסיום כתב, וכן, שלדעתו המצעד מספק, "פתח הצצה אל המגזר", וטען: "ואולי באמת התקווה תהיה בצד של הבנות".