השיחה הקשה של חיים אתגר ובתו הקטנה: "פתאום היא לא פה"

לאחר שהתמודדה עם מחלת הסרטן, הלכה לעולמה אחותו הגדולה של חיים אתגר. העיתונאי נאלץ לעמוד במשימה הכואבת, ולספר לביתו על האבדן: "אני לא יודע אם יש גן עדן או עולם הבא, אבל זה שהיא בלב שלנו -זו עובדה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/05/23 16:45 כד באייר התשפג

השיחה הקשה של חיים אתגר ובתו הקטנה: "פתאום היא לא פה"
חיים אתגר, צילום: ויקיפדיה, אוהד רומנו, CC BY-SA 3.0

על העיתונאי והמנחה חיים אתגר עוברים ימים כואבים ולא פשוטים. לפני כשבוע הלכה לעולה אחותו נטע, שהתמודדה עם מחלת הסרטן, והשבוע הוא ומשפחתו קמו מהשבעה. בפוסט חשוף ואישי שפרסם בחשבון האנסטגרם שלו תיאר אתגר את הרגע קורע-הלב בו סיפר לביתו הקטנה על האבדן של דודתה.

"השבוע קמנו מהשבעה של אחותי נטע. היא נפטרה בגיל 56 מסרטן וכולנו מרוסקים. התלבטנו איך לבשר למיכאלה על האסון", פתח וכתב אתגר. "איך יכולה ילדה בת ארבע וחצי להבין שיש סבל וכאב כזה בעולם?" שאל בכאב.

אתגר סיפר כיצד הוא ואשתו בישרו לביתם על פטירת אחותו: "התיישבנו יחד על הספה בסלון. 'סיפרנו לך שנטע חלתה מאד, מאד, מאד והייתה בבית חולים?' 'כן', השיבה מיכאלה ופניה הרצינו. 'ולפעמים כשאנשים חולים מאד, מאד, הם מתים. ונטע מתה'", כתב אתגר, "אשתי הגישה את זה ככה-ישיר ופשוט והחזיקה את עצמה מלהתפרק".

אני לא יודע אם יש גן עדן או עולם הבא, אבל זה שהיא בלב שלנו -זו עובדה"

עוד סיפר, "מיכאלה ילדה חכמה. ממזרה וככזאת היא ניסתה לחפש חורים במציאות החדשה". ושיתף בשאלות התמימות של ביתו, שביקשה לדעת אם ניתן יהיה לראות את דודתה, לבקר אותה או להתקשר אליה. "הבהרתי  שנטע נמצאת בלב. אני לא יודע אם יש גן עדן או עולם הבא, אבל זה שהיא בלב שלנו -זו עובדה", אמר לה.

"זו הייתה שיחה קשה. כל המצב פסיכי. פתאום היא לא פה. לא מלחמה, תאונה, או זקנה. מחלה זוחלת הרגה אותה", שיתף בכאב. "אכלנו ארוחת ערב. מיכאלה הייתה מהורהרת ושתקנית לכמה שעות ואז אמרה: 'נטע מתה'. איזה צליל נורא היה למילים האלו שנורו לחלל המטבח שלנו שבדרך כלל צוהל ושמח. 'היא בלב שלי', הוסיפה בכורתי בעיניים פעורות. כן, היא בלב לתמיד".