פחות משבועיים אחרי הכתרתו: המלך צ'ארלס שוקל ביקור בישראל

זמן קצר לאחר הכתרתו למלך בריטניה, המלך צ'ארלס מתכנן ביקור בקניה ומדבר גם על רצונו להגיע לארץ ישראל, לאחר היעדרותה ארוכת השנים של אימו אליזבת'. סבתו מצד אביו קבורה בירושלים

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/05/23 13:22 כג באייר התשפג

פחות משבועיים אחרי הכתרתו: המלך צ'ארלס שוקל ביקור בישראל
צילום: shutterstock

רק לפני זמן קצר הוכתר המלך צ'ארלס למלך בריטינה, בנוכחות נשיא המדינה ונסיכי הממלכה. היום (א') פורסם כי המלך עתיד להגיע לביקור בקניה, שם הפכה אמו למלכה בגיל 25, לאחר מות אביה, המלך ג'ורג' השישי בשנת 1952. 

ישבור את הדפוס: המלך צ'ארלס מתכנן ביקור בארץ ישראל

בנוסף לכוונתו לבקר בדניה, ה"דיילי מייל" דיווח כי בכוונת המלך לבקר בישראל. מדובר במהלך מפתיע, לאחר הבחירה של המלכה אליזבת' שלא לבקר בישראל מחשש לביקורת מצד העולם המערבי. לורד פולק, שהיה מנהל ידידי ישראל השמרנים במשך שנים רבות, אמר: "אין ספק שצ'ארלס יהיה זה שישבור את הדפוס הזה, ההכנה נעשית על ידי הצוות שלו כדי לסלול את הדרך לביקור הזה". 

זו לא תהיה הפעם הראשונה שהמלך צ'ארלס יגיע לישראל - בשנת 2016 הוא כבר ביקר במדינה בהלווית הנשיא לשעבר שמעון פרס ולאחריה ביקר בהר הזיתים - אך הפעם מדובר בצעד משמעותי והיסטורי, שכן רק לא מזמן הוכתר למלך. הנשיא הרצוג, מקורב למלך צ'ארלס שנכח בהכתרתו בבריטניה, מעורב באופן אישי בכוונתו של המלך לבקר. מקורות אמרו לעיתון שהנשיא אמר לצ'ארלס שהוא מחכה לקבל את פניו בישראל, אבל איום הטילים מעזה היה אבן נגף לקביעת תאריך.

סבתו של המלך צ'ארלס, הנסיכה אליס, אמו של הנסיך פיליפ, נקברה בכנסיית מריה מגדלנה בירושלים והיא הוכרה כחסידת אומות העולם, על הצלתם של משפחת כהן באתונה במהלך מלחמת העולם השנייה