הח"כ הסרוג לא התגלח ביום העצמאות - עכשיו הוא חושף את הסיבה

חבר הכנסת משה קינלי טור פז מיש עתיד, חשף מדוע הוא בחר השנה להתגלח בל"ג בעומר ולא ביום העצמאות: "בצל המצב החברתי, ימי ספירת העומר נגעו בי יותר"

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/05/23 21:09 יז באייר התשפג

הח"כ הסרוג לא התגלח ביום העצמאות - עכשיו הוא חושף את הסיבה
משה קינלי טור-פז , צילום: Miriam Alster/FLASH90

בימי ספירת העומר, רוב עדות ישראל נוהגות שלא להתגלח ולא להסתפר עד יום ל"ג בעומר. בעקבות ההיתר של הרבנות הראשית להתגלח ביום העצמאות, רבים במגזר הציוני דתי נוהגים כך. מי שהשנה החליט לא להתגלח ביום העצמאות הוא חבר הכנסת משה קינלי טור-פז מיש עתיד שחשף הערב (ב') את הסיבה לכך.

"24,000 תלמידי רבי עקיבא מתו בתקופה הזו משום שלא נהגו כבוד זה בזה. השנה, בצל המצב החברתי, ימי ספירת העומר נגעו בי יותר ונמנעתי מלהסתפר בכל ימי הספירה עד הל"ג. על הקרע בעם. על המחלוקת הקשה. על שנאת האחים. הערב זו הזדמנות לבקש מחדש 'שנדע כל אחד מאיתנו מעלת חברו', כתב קינלי טור פז.

חבר הכנסת מיש עתיד פרסם ציוץ בעד קיום "הפגנת המיליון" - ומחק

נזכיר כי לפני כשבועיים, חבר הכנסת משה קינלי טור-פז, פרסם ציוץ ממנו ניתן היה להבין שהוא בעד קיום "הפגנת המיליון" של הימין שהתקיימה למחרת יום העצמאות בירושלים. אלא שכעבור זמן מה נמחק הציוץ מחשבון הטוויטר שלו. 

הפגנת הימין

הפגנת הימין צילום: Erik Marmor/Flash90

"הפגנת המיליון היא דבר חשוב", פתח טור-פז את הציוץ, "גם אם יהיו 'רק' רבע מיליון. יהיו לי שם לא מעט חברים. ככה זה לחיות בין העולמות. ציבור שיוצא להפגין על ערכיו קונה את הזכות לדרוש יותר מנבחריו. שיהיה לכם בהצלחה חברים. אוהבים אתכם. אנשים אחים אנחנו".