"הם כתבו הקדשה אישית": כך נראה ספר התנ"ך של כלת החידון

כלת חידון התנ"ך לשנת תשפ"ג, אמונה כהן, הסבירה לעיתונאית סיון רהב מאיר מדוע היא לא מחליפה את ספרה הבלוי והישן: "קיבלתי לאורך הדרך הרבה ספרים חדשים אבל אני ממשיכה איתו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/05/23 17:49 טז באייר התשפג

"הם כתבו הקדשה אישית": כך נראה ספר התנ"ך של כלת החידון
צילום: SHALEV SHALOM/POOL

בתום חידון לא קל, אמונה כהן בת ה-17 מהיישוב בני נצרים, זכתה ביום העצמאות האחרון בתואר כלת חידון התנ"ך לשנת תשפ"ג. העיתונאית ואשת התקשורת, סיון רהב מאיר, פרסמה היום (א') תמונה של ספר התנ"ך של כהן ונדהמה לגלות כי מדובר בספר ישן ובלוי. "למה שלא יהיה לה תנ"ך חדש ונוח לתחרות כזו? מי רוצה לגשת ככה לחידון התנ"ך?", תהתה סיון. העיתונאית החליטה לשאול את כלת התנ"ך שהשיבה כי מדובר במתנה מהוריה.

"כן, זה התנ"ך שלי", השיבה אמונה, "הוא על השולחן שלי גם עכשיו. ההורים קנו לי אותו בכיתה ח', לפני שלוש שנים, גם ליום ההולדת שלי וגם כי החלטתי ללמוד לחידון התנ"ך. הם כתבו הקדשה אישית מרגשת ואיחלו הצלחה בחידון. קיבלתי לאורך הדרך הרבה ספרי תנ"ך חדשים אבל אני ממשיכה איתו".

כלת החידון מפתיעה: "אף פעם לא אהבתי שיעורי תנ"ך"

בראיון לחדשות כיפה, סיפרה אמונה כי בהתחלה היא לא אהבה ללמוד תנ"ך. "אף פעם לא אהבתי שיעורי תנ"ך. לא התחלתי ללמוד לחידון מתוך קשר או אהבה לתנ"ך. לפני שלוש שנים, התחלתי ללמוד מתוך רצון לנצח בחידון. תוך כדי לימוד, התאהבתי בתנ"ך ואז הכרתי את היופי שבו". 

צילום: חיים צח, לע"מ

כלת התנ"ך שיתפה בתחושותיה ברגע הזכייה. "תוך כדי ה'ראש בראש', לא כל כך עיכלתי שיש מצב שאהיה כלת התנ"ך, וזה היה די מפתיע שפתאום הכריזו עליי ככלת התנ"ך.  אני אמרתי לעצמי בראש: 'מה, מה קורה כאן'. לא קלטתי את הסיטואציה. בזמן שראש הממשלה דיבר, כל החברות באו למטה ושמחו איתי. זה היה אחד הרגעים הכי מרגשים בחיים שלי".