"דמעות בעיניים": הרבנית ימימה מסבירה איך כלת התנ"ך הצליחה לרגש את כולם

אחרי שליוותה אותה במהלך שלבי החידון, הרבנית ימימה התרגשה מזכייתה של אמונה כהן בחידון התנ"ך העולמי, והסבירה מדוע מכל קצוות התקשורת התלהבו מהזכייה, "העולם הקטן שלנו הצדיע אתמול למופע נדיר של בינה מַלכותית"

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/04/23 11:00 ו באייר התשפג

"דמעות בעיניים": הרבנית ימימה מסבירה איך כלת התנ"ך הצליחה לרגש את כולם
הרבנית ימימה מזרחי, צילום: משה אליהו

במסגרת אירועי יום העצמאות שנערכו אתמול (ד'), התקיים גם חידון התנ"ך בהנחיית גיא זוארץ, כבכל שנה. כלת התנ"ך שזכתה במקום הראשון היא אמונה כהן, והסגנית שהגיעה למקום השני היא נטע לקס. הרבנית ימימה, שליוותה את המתמודדות לאורך שלבי החידון, סיכמה את האירוע בסרטון ופוסט בחשבון האינסטגרם שלה. "אני יוצאת עכשיו מתיאטרון ירושלים עם דמעות בעיניים", שיתפה הרבנית.

"אמונה כהן נתנה תקווה לדבר השכוח הזה ושמו 'בינה אנושית'"

הרבנית סיפרה כי בכל שלב בתחרות, כהן ביקשה ממנה שתברך אותה להצלחתה. "אני נרגשת שזו אישה", הודתה הרבנית, שבעצמה הייתה אחת מפורצות הדרך בעולם התורה הנשי, "אני רואה כאן את המנהיגות התורנית הנשית החדשה עולה ופורחת.  האכפתיות, הרצון לדעת". בפוסט נוסף שהעלתה הרבנית, היא הסבירה מדוע הייתה התרגשות רבה כל כך מזכייתה של אמונה. "נדמה לי", כתבה הרבנית, "שמעבר לשילוב שאי אפשר לעמוד בפניו של תורה וענווה ונשיות, אמונה כהן נתנה תקווה לדבר השכוח הזה ושמו 'בינה אנושית'".

"העולם הקטן שלנו הצדיע אתמול למופע נדיר של בינה מַלכותית"

בסרטון ששיתפה הרבנית מוצג קטע מתוך החידון, בו כלת התנ"ך מנסה לדלות מזיכרונה את התשובה לשאלה שנשאלה. "מדהים לראות איך היא מדפדפת במנוע חיפוש לא נראה, איך היא מקדדת פרטי שאלה, איך היא מעבדת נתונים, איך היא שולפת דאטה, איך היא נדרכת מיד לחיפוש הבא", כתבה הרבנית בהתרגשות, "נדמה לי שהעולם הקטן שלנו הצדיע אתמול למופע נדיר של בינה מַלכותית".