"אני אדם אחר": המנתח שטיפל בתרומת איבריו של מעיין ז"ל במכתב מרגש

ד"ר איתן קייזמן, שטיפל בתרומת מסתמי הלב של מעיין דומנוביץ ז"ל, שנהרג בתאונת הדרכים בכביש 40 ביום העצמאות, כתב מכתב מרגש לבני המשפחה: "אין לי מילים לתאר לכם כמה יפה וטהור היה מעין וליבו המושלם"

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/05/23 09:00 יא באייר התשפג

"אני אדם אחר": המנתח שטיפל בתרומת איבריו של מעיין ז"ל במכתב מרגש
מעיין דומנוביץ' ז"ל, צילום: באדיבות המשפחה

בתאונה שהתרחשה ביום העצמאות בכביש 40, נהרג התינוק מעיין דוד דומנוביץ' ז"ל uהלווייתו נערכה ביום שישי בבית העלמין בכפר עציון. על פי החלטת המשפחה, איבריו של מעיין נתרמו. ד"ר איתן קייזמן, מנתח הלב משיבא שטיפל בתרומת מסתמי הלב של מעיין, פרסם אתמול (ב') מכתב מרגש בו הוא מודה לבני המשפחה על החלטתם.

"מאז ליל רביעי אני קצת מרגיש אדם אחר"

"אני לא מכיר אתכם ואתם לא אותי", פתח ד"ר קייזמן את המכתב, "קוראים לי איתן ואני מתמחה בניתוחי לב ילדים. ביום רביעי האחרון, יום העצמאות, שמעתי יחד עם כל עם ישראל את הבשורה הנוראית. לא תיארתי לעצמי שבשעת ערב אקבל שיחה ממתאמת ההשתלות שתבקש ממני לפגוש את מעין. היא שאלה אם אסכים להנציל את ליבו היקר הטוב והתמים לטובת תרומת מסתמים. על אף המטען העצום אותו חשתי, הסכמתי באחת והתייצבתי באותו הלילה בחדר ניתוח לעשות זאת (יחד עם אלינה לוי, האחראית על תרומות מסתמי הלב). 

צילום: הלוויתו של מעיין ז"ל בכפר עציון

"אין לי מילים לתאר לכם כמה יפה וטהור היה מעין וליבו המושלם"

המנתח פנה לבני המשפחה וציין כי הוא פעל בעדינות במהלך ההשתלה. "אילה, אליה, משפחת דומנוביץ', אין לי מילים לתאר לכם כמה יפה וטהור היה מעין וליבו המושלם. אני רוצה למסור לכם שנהגתי בו בעדינות אין קץ. במסירות נפש. בשקדנות אינסופית. דאגתי שלא תישאר אפילו צלקת.  באותו לילה, כאבא טרי בעצמי, מעין היה הדבר היקר לי מכל. ואני רוצה שתדעי, אילה, שהמעשה שעשית הוא נשגב בצורה שלא תתואר במילים. תעצומות הנפש שלך לא קיימות יותר בעולמנו. מאז ליל רביעי אני קצת מרגיש אדם אחר. מרגיש שמעין הולך איתי לכל מקום, ומבטיח לך, שליבו של מעין יציל לבבות של שני תינוקות שיזדקקו למעין כאוויר לנשימה".  

בסיום דבריו, איחל לבני המשפחה שנפצעו בתאונה רפואה שלמה. "אני שולח איחולי החלמה לכולכם. לא עובר יום שאיני חושב עליכם ונושא תפילה לרפואתכם.זכיתי בחיי לעזור ללא מעט ילדים. אני חש בכל מאודי, שהזכות לטפל במעין, היא הגדולה ביותר לה זכיתי בחיי. האור שלו הולך איתי".