"אין לזה כל קשר למגזר": קרן פלס בתגובה ראשונה למחאה נגדה

הזמרת והיוצרת, קרן פלס הגיבה לחרם של תושבי גוש עציון נגדה והסבירה מדוע השתתפה במפגן השפחות: "אני קוראת את התגובות ועל אף שזה קשה לי וכואב, אני מכבדת את זכותכם להביע דעה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/05/23 20:44 י באייר התשפג

"אין לזה כל קשר למגזר": קרן פלס בתגובה ראשונה למחאה נגדה
צילום: Tomer Neuberg/Flash90

תושבי גוש עציון יצאו היום (ב') במחאה נגד הופעתה של הזמרת קרן פלס המתכוננת במועצה בחג השבועות הקרוב בעקבות השתתפותה "במיצג השפחות" במסגרת ההפגנות נגד הרפורמה המשפטית. בתוך כך, פלס הגיבה הערב בעמוד הפייסבוק של המועצה ושיתפה בתחושותיה בעקבות החרם של תושבי הגוש.

"אין לזה כל קשר למגזר"

"אני קוראת את התגובות ועל אף שזה קשה לי וכואב, אני מכבדת את זכותכם להביע דעה", פתחה קרן את דבריה, "דווקא למקומות שמוכנים להקשיב לי אנשים עם מנגינה אחרת, רצתי בזרועות פתוחות וחזרתי עם כוחות מחודשים, עם תובנות חדשות והבנה רחבה יותר. עם עוד פרספקטיבה. עוד יותר מחוברת. עוד יותר מאמינה בנו".

מחאת השפחות

מחאת השפחות צילום: Gili Yaari /Flash90

הזמרת הסבירה מדוע היא השתתפה במפגן השפחות וציינה כי זה לא נובע משנאה למגזרים אחרים. "הזעקה שהשמעתי הייתה למען נשים שמרגישות שקולן לא תמיד נשמע והעצמתן, מתוך רצון אמיתי שלי לייצר מציאות טובה, שוויונית ובטוחה יותר לכולנו. נשים בכל העולם ובטח פה עדיין נאבקות על המקום הזה. גם אני נאבקתי ואני ממש לא היחידה. אין לזה כל קשר למגזר. זה ההפך משנאה וחלילה לא נגד אף אזרח או אזרחית במדינה".

"שפחות חוגגות שבועות": תושבי גוש עציון במחאה נגד קרן פלס

כאמור, בדף האינטרנט של העצומה, קראו התושבים לבטל את הופעתה. "אנו, תושבות ותושבי גוש עציון. קיבלנו בפליאה את הפרסום לפיו קרן פלס עתידה להופיע באירוע של מועצת גוש עציון. קרן פלס בחרה להביע את דעתה הפוליטית מעל הבמה עליה הופיעה, כשהיא מתלבשת כשפחה, מחאה שמכוונת ישירות אל הדתיים ומצביעי הימין- קרי- רבים מתושבי הגוש. אנו סבורים שישנן מספיק זמרות ראויות שלא בחרו לזלזל במתכוון בציבור שלנו, ואין כל מקום לאפשר הופעה שלה בחצר ביתנו. בנסיבות העניין, אנו פונים אל המועצה והמתנ"ס בדרישה לבטל לאלתר את הופעתה במסגרת האירוע".

צילום: מתוך המודעה

מי שמיהר להגיב הוא ראש המועצה, שלמה נאמן, שקרא לבטל את החרם נגד פלס. "אין זה ממנהגנו להחרים אומנים. מי כמונו, תושבי יו"ש, מכירים את ההרגשה של להיות מוחרם בשל דעותינו או אזור מגורינו. מאז תחילת המחאה קראנו לאחדות והנמכת הלהבות, וחרמות לא יעזרו בכך. מאידך, יש ממש בכאב התושבים, אנו נפגענו מהאופן בו הצגת את דעתך. אנו רואים בצעד זה בו בחרת לנקוט התעלמות ואף רמיסה של עמדתו של רוב העם".