"זכות": עמיר בניון קיבל את פרס אורי אורבך והתרגש

הוכרזו זוכי פרס אורי אורבך לתרבות יהודית. בין הזוכים: עמיר בניון, מורין נהדר בתחום המוזיקה ופורת סלומון ומאיה ז''ק בתחום האומנות הפלסטית: "שמחה שגם בתקופה סוערת ומורכבת זו ניתן מקום לקול אמנותי כמו שלי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/04/23 21:01 ט באייר התשפג

"זכות": עמיר בניון קיבל את פרס אורי אורבך והתרגש
עמיר בניון, התרגש מהפרס, צילום: משה נחימוביץ

פרסי אורי אורבך לתרבות יהודית: השרה סטרוק, שמשרדה אמון על הענקת הפרס, בישרה ליוצרים על זכייתם, והודתה להם על תרומתם היחודית לעולם התרבות היהודית. השרה, שהיתה בין יוזמי הפרס לפני כשבע שנים, ציינה כי היא מרגישה זכות גדולה להעניק את הפרס השנה, ובכוונתה לפתח בקרוב כלים נוספים שיעודדו יוצרים ויצירות בתחום התרבות היהודית. "תחייתה של תרבות יהודית עשירה, מגוונת, מעמיקה, מתחדשת ומעצימה היא חלק מהותי מתחיית האומה בארצה" אמרה השרה.

פרסים בישישה תחומי תרבות ואמנות

פרס אורי אורבך לתרבות יהודית נועד לבטא הוקרה ליוצרים המבטאים ביצירותיהם את עולם התרבות היהודית, מסורותיה וערכיה במגוון תחומי-יצירה, ולעודד את המשך היצירה בתחומים אלה. בכל שנה נבחרים ששה תחומי-יצירה, השנה נבחרו התחומים: מוזיקה, אומנות פלסטית, תיאטרון, קולנוע, ספרות ושירה, ומפעל-חיים. הפרס נקרא על שם אורי אורבך ז"ל, יוצר, אמן וחלוץ בתחום התרבות היהודית.

מורין נהדר, זכתה בפרס אורי אורבך

מורין נהדר, זכתה בפרס אורי אורבך צילום: אילן בשור

הזוכים בפרס

בתחום המוזיקה נחרו השנה הזמרים עמיר בניון ומורין נהדר. בתחום האמנות הפלסטית זכו האומנים פורת סלומון ומאיה ז''ק ובתחום השירה זכו דורית אורגד ויורם ניסינוביץ'. הזמר עמיר בניון הגיב לזכיה ואמר: ''אני נרגש ושמח לזכות בפרס אורי אורבך לתרבות יהודית בתחום המוזיקה. יש לי הערכה רבה לאורי ז''ל ואני מרגיש זכות לקבל את הפרס על שמו".