הכתב הדתל"ש במתקפה: "אדם שפל ומתועב"

כתב חדשות 12, אורי איזק, יצא נגד מפגין שהשתתף בהפגנת התמיכה ברפורמה המשפטית וכינה את כתב חדשות 13, ישי פורת, בתואר "מחבל": "כמו אחרון הנמושות, לא העזת להסתכל עליו, רק הסתובבת ונבלעת בהמון האנשים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/04/23 08:03 ז באייר התשפג

הכתב הדתל"ש במתקפה: "אדם שפל ומתועב"
אורי איזק, צילום: עמיחי כהן-cc-by-sa ויקיפדיה

אחרי חודשים של הפגנות סוערות נגד הרפורמה, אמש (ה') התקיימה הפגנת התמיכה ההמונית ברפורמה המשפטית ובממשלה בירושלים. עשרות אלפי מפגינים התקבצו אל מול משכן הכנסת וכאלף אוטובוסים הסיעו מפגינים נוספים מכל רחבי הארץ למוקד ההפגנה בבירה. בין הכתבים שסיקרו את ההפגנה, היה כתב חדשות 12, אורי איזק וכתב חדשות 13, ישי פורת. במהלך ההפגנה, כינה אחד המפגינים את פורת בתואר "מחבל". איזק, לא נשאר אדיש וכתב פוסט בפייסבוק נגד המפגין.

"כמה מילים לאדם השפל והמתועב"

"כמה מילים לאדם השפל והמתועב", פתח איזק את הפוסט, "שהגיע היום להפגנת תומכי הרפורמה והחציף לכנות את כתב חדשות 13 ישי פורת בכינוי העלוב 'מחבל'. אפשר לא לאהוב את מקום העבודה של המחבל, אפשר למתוח עליו ביקורת, אפשר אפילו לצעוק עליו, להפריע לו בשידור, להאמין בלב שלם שהוא טועה, שהוא שקרן, שהוא הרוע בהתגלמותו".

הפגנת המיליון, הפגנת הימין

הפגנת המיליון, הפגנת הימין צילום: מטה תקומה 2023

כתב חדשות 12 ציין כי יש לו חוויה אחרת ממחבלים בתור מי שמסקר את גל הפיגועים בתקופה האחרונה. "אגב, לי יש חוויה אחרת מהמחבל שלך. שנינו, מחבלים-אחים, גדלנו בציונות הדתית, זו שפעם האמנתי שהיא שפויה. כבר תקופה שאנחנו מגיעים יחד לאותן זירות פיגועים רגעים ספורים אחרי, נחשפים לאותם סיפורי זוועה וסיפורים אנושיים, מגיעים לאותם בתים בזמן השבעה של משפחות שאשכרה נפגעו ממחבלים אמיתיים - כאלה שכל שאיפתם היא לרצוח וליטול חיי יהודים. אנחנו אפילו מדברים, מעבדים את החוויה, אתה יודע, תחרות בריאה וידידותית בין שני ארכי-מחבלים. אנחנו עושים את מה שאנחנו עושים, שני מחבלי-מחמד שכמונו, כי אנחנו אוהבים את הארץ הזאת, גם אם אתה חושב שאנחנו צינים חסרי לב, מפלצות רייטינג בלי נשמה, מתרפסים בפני איזה אלקטורט מדומיין".

"כמו אחרון הנמושות, לא העזת להסתכל עליו, רק הסתובבת ונבלעת בהמון האנשים"

איזק ציין את שירותו הצבאי של פורת בעורב צנחנים. "ותדע עוד דבר, איש בזוי. בשנת 2007 צוות של מחבלים מעורב צנחנים יצאו למבצע גדול בקסבה של שכם, מבצע 'שעון חול'. בפתח של אחד הבתים שאליהם חוליית מחבלי צה"ל היתה אמורה להיכנס כדי להגן עליך ועל משפחתך, חיכה מטען. המחבל שלך נפצע בינוני, חטף רסיסים בכל הגוף ופונה לבית חולים שם בילה חודש: כיסא גלגלים, קביים, שיקום, כף רגל מרוסקת שעד היום לא חזרה לתפקד כרגיל. משפחתו של המחבל, אחיינו של הרב חנן פורת (אתה בטח מערך ייחוס משפחתי) לא קיבלה כסף עבור אומץ הלב והמחבל גם לא הפך לגיבור מעוטר. באותו אירוע מפקד צוות המחבלים גם כן שילם מחיר כבד, כשסיים אותו בלי שתי הרגליים שאיתם יצא למבצע".

הפגנת המיליון, הפגנת הימין

הפגנת המיליון, הפגנת הימין צילום: מטה תקומה 2023

בסיום דבריו, כתב איזק כי "פגשתי את המחבל שלך הערב בסיום ההפגנה. הוא היה נסער רק בגלל דבר אחד. אלה לא היו הצעקות או הבקבוקים שנזרקו, זו היתה מילה אחת שטוב היה אילו לא היתה יוצאת מהפה. ואתה, כמו אחרון הנמושות, לא העזת להסתכל עליו, רק הסתובבת ונבלעת בהמון האנשים".