בגיל 91: הלכה לעולמה האמא של הגלריה המיתולגית בירושלים

שושנה ספראי, מי שניהלה במשך שנים את גלריה "ספראי" המיתולוגית ברחוב דוד המלך הלכה לעולמה והיא בת 91 | רק לאחרונה זכתה להשתתף בברית של החימש מהנינה חירות | יהי זכרה ברוך

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/04/23 10:58 ו באייר התשפג

בגיל 91: הלכה לעולמה האמא של הגלריה המיתולגית בירושלים
שושנה ודב ספראי ז"ל, צילום: ללא

ברוך דיין האמת: אתמול (ד'), יום העצמאות, נפטרה הגברת שושנה ספראי והיא בת 91 במותה. שושנה ניהלה יחד עם בעלה דב ספראי, שנפטר לפני שלוש שנים בגיל 93, את הגלריה המיתולוגית והידועה "גלריית ספראי" ברחוב דוד המלך, ליד מלון המלך דוד. המיקום הקודם של הגלריה היה ברחוב שלומציון המלכה.

גלריה שנפתחה בשנת 1935

הגלריה הייתה מהוותיקות ביותר בעיר ירושלים ונוסדה כבר בשנת 1935 עוד לפני קום המדינה, על ידי אשר זליג בוכבינדר, אבא של דב ספראי. בשנות השבעים העסק התרחב מאוד והגלריה הירושלמית יצאה לתערוכות בכל רחבי העולם. ציירים בעלי שם רבים פירסמו את ציוריהם בגלריה הידועה וביניהם: צבי רפאלי, דויד שריר, שרגא וייל, שמואל בונה, לודויג בלום, ראובן רובין, שמואל בק, שמואל חרובי ועוד.

צילום: ספראי בגלריה

שמה של הגלריה יצא למרחקים ובשנת 1955 הגיע שגריר ארצות הברית בישראל מר אדוארד ב. לוסון לבקר בתערוכה של הגלריה. בזמן מלחמת המפרץ הזוג ספראי השתתפו בתעורכת ארט אקספו ביפן.

עד רגעיה האחרונים הייתה מלווה ועטופה בבני המשפחה האוהבים

קרוביה מספרים כי שושנה שמרה על צלילות מדהימה, הנכדים והנינים נהנו מחוכמתה ועצותיה, לאחרונה זכתה להשתתף בברית של החימש מהנינה חירות, כבת למשפחה ענפה שנספתה רובה בשואה, אחדות המשפחה בערה בה, שלושת ילדיה - רחל אלפרט, אורלי גנור ומנחם ספראי - נכדיה ונינה נהנו לראותה מתמוגגת בכל הזדמנות ומפגש משפחתי. עד רגעיה האחרונים הייתה מלווה ועטופה בבני המשפחה האוהבים. יהי זכרה ברוך.