יאיר שרקי: "השבוע הזה מרגיש לי כמו יום אחד ארוך"

כתב חדשות 12, יאיר שרקי, שיתף בתחושותיו שעוברות עליו כאח שכול בשבוע הזה, בין יום השואה, דרך יום הזיכרון, ליום העצמאות: "כולם מדברים על זיכרון ואני לא יכול שלא לחשוב על כמה הרבה כבר נשכח"

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/04/23 22:07 ג באייר התשפג

יאיר שרקי: "השבוע הזה מרגיש לי כמו יום אחד ארוך"
צילום: Arie Leib Abrams/Flash90

ב-15.4.2015 ערב יום השואה, נרצח שלום יוחאי שרקי הי"ד, בפיגוע דריסה בצומת המטה הארצי בירושלים. עיתונאי חדשות 12, יאיר שרקי, שיתף בתחושותיו שעוברות עליו בשבוע הזה, בין יום השואה, דרך יום הזיכרון, ליום העצמאות.

"שלום אחי נרצח ביום השואה מהשבעה קמנו ביום הזיכרון ובערב, ליל עצמאות, הלכנו להגיד הלל בכותל. מאז, השבוע הזה מרגיש לי כמו יום אחד ארוך שמתערבב בו הפרטי והכללי. כולם מדברים על זיכרון ואני לא יכול שלא לחשוב על כמה הרבה כבר נשכח", כתב שרקי.

"היה צדיק אמיתי ואיש של שלום עם ראש ולב פתוח"

כאמור, בשבוע שעבר מלאו 8 שנים לפיגוע בו נרצח שלום יוחאי שרקי הי"ד ויאיר שיתף בעמוד האינסטגרם שלו דברי זיכרון לזכרו של אחיו. "היום לפני 8 שנים אחי הטוב שלום נרצח בפיגוע דריסה בירושלים", פתח שרקי דבריו, "שלום היה אחי הגדול, היה סקרן וידען, ובילדות כמעט כל מה שידעתי שממנו ממנו. אני זוכר את ההליכות המשותפות לתלמוד תורה בילדותנו בהן הוא תמיד ידע על הכל, 'תולעת ספרים' כזה. שמדבר על דברים ברומו של עולם, ועל שירים, וסיפורים, ואנקדוטות קטנות או בדיחות שלפעמים רק הוא צחק מהן".

שלום יוחאי שרקי הי"ד

שלום יוחאי שרקי הי"ד צילום: באדיבות המשפחה

שרקי ציין כי אחיו, שהיה מדריך טיולים, אהב את ארץ ישראל. "הוא אהב מאד את ארץ ארץ ישראל, אהב לטייל, אהב את הטבע, את האדמה, את הצמחים ובעיקר את האנשים. וגם היה צדיק אמיתי ואיש של שלום עם ראש ולב פתוח. בצבא שלום שירת כלוחם בספינת דבור של חיל הים. הוא סבל מהים אבל אהב מאד את אחוות הדבורנים. בשנותיו האחרונות היה מדריך. מדריך של ילדי גן ויסודי, בתלמוד תורה מורשה שבו למדנו. מדריך בישיבת בני צבי בבית אל שבה הוא למד בתיכון ומדריך במסע ישראלי ותלמידים  מכל הארץ ואני מתגעגע אליו מאוד".