יאיר שרקי עצוב: "רלוונטי גם השנה"

טקסי הזיכרון השנה מעוררים אמוציות רבות, וכך היה גם בשנה שעברה אז פורסמה קריאה של משפחות שכולות מימין לממשלת בנט-לפיד שלא להגיע לטקסים | העיתונאי הסרוג מסביר מדוע לא ניתן להיענות לקריאה כזו - מימין או משמאל

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/04/23 09:42 ב באייר התשפג

יאיר שרקי עצוב: "רלוונטי גם השנה"
יאיר שרקי, צילום: Arie Leib Abrams/Flash90

המחאות נגד הרפורמה המשפטית עלולות לזלוג גם לטקסי הזיכרון לחללי מערכות ישראל בהמשך השבוע. ברקע הקריאות הרבות להשאיר את הפוליטיקה מחוץ לבתי העלמין, יאיר שרקי, עיתונאי ערוץ 12, הזכיר ציוץ שלו משנה שעברה וכתב כי הוא רלוונטי שוב גם השנה.

יאיר שרקי: "דוקא היעדרות של שרים תהיה פגיעה"

"אפילו למשפחות שכולות, יקרות מאד, אין מונופול על השכול של משפחות אחרות. הטרור לא מבחין בינינו, ובקרב אלו ששילמו ביקר מכל, אפשר למצוא ייצוג לכל עמדה שהיא בכל קצה פוליטי. על כל משפחה שחתמה יש לפחות משפחה אחרת שמעוניינת ודורשת השתתפות של חברי ממשלת ישראל (כל ממשלה) בטקסים הממלכתיים, באזכרות או טקסים פרטיים", כתב שרקי בשנה שעברה. כזכור, שרקי בעצמו הוא אח שכול - אחיו שלום יוחאי הי"ד נרצח בירושלים לפני 8 שניםץ

הוא התייחס למודעה שפורסמה בעיתון "מקור ראשון" מצד משפחות שכולות שהתנגדו למהלך של בנט ולממשלה שהקים על השמאל הישראלי ועם מפלגת רע"מ של מנסור עבאס. "כמובן שחובה לכבד כל בקשה בהתאם לתחושותיה של המשפחה, אבל בטקסים הממלכתיים, דוקא היעדרות של שרים תהיה פגיעה. הנופלים והנרצחים שילמו את מחיר קיום המדינה, ולכן נציגי הממלכה, באשר הם, חייבים לכבד את הטקסים (גם במחיר שיחטפו, בשתיקה, צעקות או מחאות מלב פצוע)". בסטורי שפרסם באינסטגרם, כתב שרקי: "צוייץ בשנה שעברה, ולמרבה הצער רלוונטי גם השנה".

"לא נראה שום תמונה חלילה של שוטר מוציא משפחה שכולה"

דובר המשטרה, אלי לוי, התייחס היום (א') לעבודת המשטרה בימים מתוחים אלה והדגיש כי השוטרים לא יוציאו אף משפחה שכולה. "גם אני בן למשפחה שכולה. על דבר אחד אתם תסכימו איתי, זה יום קדוש, גם יום הזיכרון וגם יום העצמאות, ואני חושב שצריך להשאיר הכול בחוץ. אבל ברגע שיש התפרצות מתוך הלב, כמובן שאנחנו נהיה שם בכל מקום כדי מצד אחד לאפשר את המשכו של הטקס, אבל מצד שני, אנחנו לא נראה שום תמונה חלילה של שוטר מוציא משפחה שכולה מטקס כזה או אחר".