למרות השבעה: אביב גפן קיבל היתר מרב להופיע בעצמאות - בתנאי אחד

הזמר אביב גפן עורר סערה ברשתות כשהודיע כי יופיע ביום העצמאות למרות שהוא בתוך ימי השבעה על אביו | כעת נחשף כי קיבל אישור מרב כדי לא לפגוע בפרנסתם של אחרים

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/04/23 15:16 ג באייר התשפג

למרות השבעה: אביב גפן קיבל היתר מרב להופיע בעצמאות  - בתנאי אחד
גפן, צילום: Tomer Neuberg/FLASH90

לאחר שעלו קולות רבים ברשתות החברתיות שביקרו את הזמר אביב גפן על כך שהוא מתכנן להופיע ביום העצמאות - לפני תום ימי השבעה על אביו, המשורר והיוצר יהונתן גפן ז"ל שנפטר בשבוע שעבר, נודעה הסיבה להחלטתו. 

התנאי להופיע בשבעה של אביו: ההכנסות מההופעה יוקדשו למען זכרו של יהונתן גפן

העיתונאי רן בוקר, פרסם מה עומד מאחורי הקלעים של החלטת אביב גפן להופיע בחגיגות העצמאות. לדבריו, גפן שבעבר התבטא רבות נגד הדת היהודית, הגיש שאלת רב לגבי ההופעה, ושאל האם הוא יוכל להופיע בחגיגות העצמאות על אף היותו אבל.

הלוויית יהונתן גפן

הלוויית יהונתן גפן צילום: Shir Torem/Flash90

על פי בוקר, הרב פסק כי גפן יוכל להופיע מכיוון שאי ההכנסות יפגעו בפרנסת אחרים. יחד עם זאת העמיד הרב תנאי- ההכנסות מההופעה יוקדשו למען זכרו של אביו של גפן, ולאביב לא יהיה רווח אישי מהאירוע. בשיחות סגורות אמר הזמר, שאישר את הפרסום: "אין בושה בקיום המסורת היהודית".

"היית הגיבור שלי וגם האהבה הכי עצובה שלי"

במהלך הלוויה, שהתקיימה ביום שישי האחרון, גפן נשא תפילת קדיש לזכר אביו. הזמר ספד: "המוות הוא דף רק, הוא סתם דף דוהה שמצהיב ונקרע. היו הרבה שדים שעמדו בנינו, אבל היית הגיבור שלי וגם האהבה הכי עצובה שלי". יהונתן גפן ז"ל היה בין היוצרים הבולטים בתרבות הישראלית, וחיבר עשרות שירים שהפכו לנכסי צאן ברזל וכן ספרים, מחזות וטורים.