אביב גפן השיב לחברת הכנסת מהליכוד: "העניקה ממד חדש למושג ניחום אבלים"

טלי גוטליב אמרה במהלך ראיון שנערך עמה כי בעיניה יהונתן גפן ייצג "שתיינות, סמים ופריצות" - אביב גפן הגיב לה בקצרה | מוקדם יותר: שירה גפן הסבירה מדוע הגיעה להלוויית אביה כשהיא לובשת חולצה עם כיתוב פוליטי

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/04/23 12:09 ב באייר התשפג

אביב גפן השיב לחברת הכנסת מהליכוד: "העניקה ממד חדש למושג ניחום אבלים"
אביב גפן בהלוויית אביו | , צילום: Shir Torem/Flash90

חברת הכנסת מהליכוד, טלי גוטליב, מרבה לעורר סערות, וגם הבוקר הגיעה אחת כזו לאחר ראיון שנערך עמה ברדיו "קול ברמה". גוטליב נשאלה על אחת מהסוגיות המרכזיות שעל סדר היום הציבורי בימים אלה - הגעת חברי ממשלה לבתי העלמין הצבאיים ביום הזיכרון, וכן הזכירה את יהונתן גפן ז"ל, שנפטר בסוף השבוע.

"אני צריכה להספיד את מי שכתב טורים נוראיים על ימין ועל דתיים?"

גוטליב הסבירה שהימין נותן להגמוניית השמאל לנהל את החיים במדינה. "יום זיכרון הוא לא ניכוס של השמאל או של הימין. היום הזה הוא לא של משפחות השכול הוא של המדינה. קדושת היום הזה חזקה מהכל, אם המשפחות לא רוצות שאגיע לא אבוא, בצער ובכאב. השמאל ניכס לעצמו את השכול".

גוטליב התייחסה גם ליהונתן גפן שנפטר בסוף השבוע שעבר, ולדבריה הוא "הוא אמר על בנימין נתניהו שהאח הלא נכון מת, אז אני צריכה להספיד את מי שכתב טורים נוראיים על ימין ועל דתיים?". עוד היא אמרה כי בעיניה הוא "ייצג שתיינות, סמים, בוהמייניות ופריצות".

בנו, הזמר והיוצר אביב גפן, הגיב לגוטליב בקצרה בחשבון הטוויטר שלו: "תודה ענקית לטלי גוטליב שהעניקה מימד חדש למושג 'ניחום אבלים'". 

"כל המקומות כשרים למחאה"

מוקדם יותר היום, הסבירה בתו של יהונתן גפן ז"ל, שירה, מדוע בחרה להגיע להלוויית אביה עם חולצה עליה הכיתוב "אין דמוקרטיה עם כיבוש".

"סורי שהרסתי לכמה את ההלוויה של אבא שלי", פתחה וכתבה בחשבון הפייסבוק שלה. "סליחה על ה'אצבע בעין' של אלה שציפו להלוויה ממלכתית מרגשת ומאלחשת, ונהרסה להם החוויה בגלל חולצה עם המילה השערוריתית - כיבוש. המאוכזבים כותבים שבבתי קברות עלינו 'לשים בצד' עניינים פוליטיים".

בהמשך הסבירה היוצרת והשחקנית: "אז זהו, שבצדדים כבר היינו, לא רואים משם, קל להתעלם ולהדחיק, וכשהאדמה בוערת אין יותר צדדים, כל המקומות כשרים למחאה, על אחת כמה וכמה בתי הקברות שמלאים בין השאר בקורבנות הסכסוך האינסופי".

לסיכום כתבה, שנהגה על פי דרכו של אביה שנפטר: "הגיע הזמן להנכיח את מה שרוצים שנשכח, היכן שרק אפשר. זו היתה דרכו של אבי ואעשה ככל שביכולתי להמשיכו".