עמית סגל תוקף: "תמיד יהיו הורים שכולים שיתנגדו"

העיתונאי הדתי הסביר למה לדעתו המצב הפוליטי בארץ לקראת יום הזיכרון לא שונה במיוחד מבשנים עברו, ויצא נגד הבקשה מאנשי ציבור להימנע מהגעה לטקסים: "זו לא פריביליגיה, אלא חובה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/04/23 10:10 ל בניסן התשפג

עמית סגל תוקף: "תמיד יהיו הורים שכולים שיתנגדו"
סגל, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

העיתונאי והפרשן הסרוג עמית סגל, הביע היום (ו') את עמדתו ביחס להשתתפות פוליטיקאים בטקסי יום הזיכרון, על רקע המחלוקות הפוליטיות הסוערות סביב הרפורמה המשפטית, מתוך טורו שהתפרסם ב"מקור ראשון". 

"חברי קואליציית רבין נכחו בטקסי יום הזיכרון בגוש עציון ובנימין בעיצומם של ימי אוסלו"

בפתח דבריו, סגל אמר כי אחת התמונות הקשות יותר ממלחמת יום הכיפורים היא תמונה שצולמה בכלל חצי שנה לפני תחילת המלחמה, "טקס יום הזיכרון תשל"ג בבית העלמין הצבאי בהר הרצל. שר הביטחון הנערץ משה דיין עמד שם באחת החלקות. ברקע נראו הגבעות הריקות שיתמלאו, ממש עוד מעט, באלפי מצבות צבאיות אחידות", סגל הסביר כי למרות המציאות הקשה, דיין המשיך להשתתף באירועי יום הזיכרון וכך גם גולדה מאיר.

"ממשלות בגין ואולמרט, שהואשמו ביציאה למלחמות שווא מיותרות, שיגרו נציג לכל בית עלמין עד נפילתן", המשיך והדגים: "חברי קואליציית רבין נכחו בטקסי יום הזיכרון בגוש עציון ובנימין בעיצומם של ימי אוסלו. הכנסת שיגרה נציג לטקס יום הזיכרון בבית העלמין בגוש קטיף, שלושה חודשים לפני שהוצאו משם עצמות המתים". 

צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

" זו לא פריביליגיה, אלא חובה"

סגל תקף את המבקשים למנוע מנציגי הציבור להשתתף בטקסים: "כל עוד יש קואליציה ויש אופוזיציה, תמיד יהיו הורים שכולים שיתנגדו מכל וכל לעמדות של הממשלה. יש רבים שרואים בהגעת נציג ממשלה כבוד ממלכתי לנופלים מאלה שרואים בהגעתם ביזוי".

עוד אמר כי: "הוצאת נבחרי העם מהטקסים בגלל מדיניות הממשלה לא ייעצר ב־2023. מכאן ועד עולם לא יופיעו נציגי הממשלה" לדבריו: "הניסיון 'להוציא את הפוליטיקאים מבתי העלמין' הוא, לפיכך, ניסיון להוציא משם את הפוליטיקאים הימניים" העיתונאי חתם את דבריו במסקנה כי מי שבסמכותו  בסמכות לקבל החלטות של חיים ומוות, "קיבל על עצמו גם להתייצב בטקסים שהם תוצאת ההחלטות האלה. זו לא פריביליגיה, אלא חובה" אמר.