ליאור דיין זועם על ההתעלמות של ערוץ 14: "כמו שאנחנו נוציא את זילבר"

ליאור דיין התארח בחדשות הבוקר של רשת 13 ותקף את ערוץ 14 על ההתעלמות מפטירתו של יהונתן גפן ז"ל: "בושה וחרפה" | בערוץ 14 סירבו להגיב על הדברים

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/04/23 18:01 כט בניסן התשפג

ליאור דיין זועם על ההתעלמות של ערוץ 14: "כמו שאנחנו נוציא את זילבר"
צילום: צילום מסך רשת 13

אתמול (ד') עולם התרבות עבר טלטלה כשאיבד את אחד היוצרים הגדולים שידעה המדינה, יהונתן גפן, שהלך לעולמו בטרם עת בגיל 76. מרגע ההודעה המצערת, כל מהדורות החדשות עסקו באבידה. אנשים התארחו ודיברו עליו, השמיעו את שיריו וסיקרו את משנת חייו, חוץ ממהדורת חדשות אחת - זו של ערוץ 14. הערוץ אמנם עסק בפטירתו של גפן בתכנית "הפטריוטים", אך במהדורת החדשות הכללית שמו לא הוזכר.

"לא רוצה לחשוב מה יונתן היה אומר אם היה שומע על דבר כזה"

ההתעלמות של ערוץ 14 מהמאורע גררה תגובות מזועזעות רבות, ביניהם של ליאור דיין, קרוב משפחתו של המנוח. דיין התארח הבוקר בתכנית "העולם הבוקר" ברשת 13, ולא חסך במילים על הערוץ. "זו בושה וחרפה", טען העיתונאי בזעם, והוסיף דוגמה, "זה כמו שאנחנו נוציא את אריאל זילבר. דעותיו ימניות, קיצוניות, נראה לך באמת שאיזו שהיא מהדורה תוכל להתעלם אם חס וחלילה היה קורה לו משהו?" הוא הפנה את השאלה למראיינת.

"המציאות האלטרנטיבית שהם מייצרים היא מציאות דוחה ובזויה", הוסיף דיין, "ויונתן היה הראשון להגיד שהיא מסוכנת. זה פשוט לא ייאמן. אני לא רוצה לחשוב מה יונתן היה אומר אם היה שומע על דבר כזה". בערוץ 14 סירבו להגיב על הדברים.