ביקורת הופעה שי המבר היא ההוכחה שפיות באמת קיימות

לשי המבר יש יכולת להיות חשופה על הבמה כמעט כמו שהיא חשופה בשירים שלה. למרות ההצלחה המתגברת היא לא מרימה את האף, ומצליחה לפזר על הקהל שלה אבק פיות קסום

תהילה שינובר תהילה שינובר, חדשות כיפה 20/04/23 14:43 כט בניסן התשפג

שי המבר היא ההוכחה שפיות באמת קיימות
צילום: אורית פניני

אחת לכמה זמן נולד בישראל ילד פלא אמיתי. הדוגמה הכי חיה לכך היא נועה קירל, שבגיל 22 מייצגת את ישראל באירוויזיון וכובשת את הפסגות הגבוהות ביותר. אך לא פחות ממנה, וקצת יותר בשקט, ניצבת שי המבר. היא רק בת 25, אבל אנחנו מכירים אותה למעלה מעשור. כשהייתה בת 13 היא השתתפה בתכנית "בית ספר למוזיקה", שם לא זכתה אך הגיעה לגמר.

המבר לא קיבלה את ההצלחה לה ציפתה, אך לא התייאשה. עשר שנים אחרי הריאליטי כילדה, היא חזרה למסך ב"כוכב הבא" עם שירים מקוריים שכתבה והלחינה, שגרפו מחמאות רבות מהשופטים והקהל. עכשיו, כמעט שנתיים אחרי התכנית, אפשר לומר שהיא סוף סוף כבשה את הפסגה.

צילום: אורית פניני

קשה שלא להתחבר למילים החשופות, האמיתיות והכואבות שיוצאות ממנה כשהיא שרה

להופעה של שי המבר בזאפה הרצליה, שהתקיימה ביום שישי בצהריים, הגעתי מעט סקפטית. לא הכרתי חלק גדול מהשירים שלה, ועל אף שאהבתי את אלו שהכרתי, לא ידעתי איך הוא מופיעה. מהרגע ששי עלתה לבמה שכחתי הכל. מבלי להכיר את השירים, אי אפשר שלא להתחבר לשירה הקסומה שלה. כשהיא מופיעה היא מהפנטת את הקהל, היא נותנת את כל כולה ומרגישים את זה. חוץ מהשירה המדהימה שלה, שהיא פעמונים לאוזניים, שי המבר היא אישיות שנעים לאהוב. למרות ההצלחה של הלהיט האחרון שלה, "אלי את לי פריז", היא לא מרימה את האף.

היא מודה על הבמה שהיא מתרגשת, מעט חוששת, חושפת בכנות גלויה את הפחדים והחששות שלה ממש כפי שהיא עושה בשירים שלה. קשה שלא להתחבר למילים החשופות, האמיתיות והכואבות שיוצאות מהמבר כשהיא שרה, וקשה שלא להתהפנט מההופעה הסוחפת שלה. כשישבתי שם באותו שישי בצהריים, באולם מלא של אנשים מכל המינים מהסוגים, כל מה שהרגשתי זה את אבק הפיות ששי פיזרה על כל הקהל, ותהיתי איפה היא מחביאה את הכנפיים.

צילום: אורית פניני