ליהיא לפיד נפרדת: "איך נפרדים ממישהו שהוא גדול מהחיים"

יממה לאחר מותו המטלטל של היוצר יהונתן גפן, הגיע תורה של העיתונאית המוכרת וחברתו הקרובה להיפרד בפוסט כאוב באינסטגרם, "יונוש, איזה חבר ידעת להיות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/04/23 12:17 כט בניסן התשפג

ליהיא לפיד נפרדת: "איך נפרדים ממישהו שהוא גדול מהחיים"
צילום: ורדי כהנא

הרבה לפני שליהיא לפיד היא אשתו של ראש הממשלה לשעבר יאיר לפיד, היא סופרת ועיתונאית. בתור מי שהייתה חברה קרובה של היוצר יהונתן גפן, שהלך אתמול (ד') לעולמו בגיל 76, גם לפיד לא נשארה אדישה וכתבה לו מילות פרידה. ההספד שפרסמה בחשבון האינסטגרם שלה פורסם בעיתון "ישראל היום" תחת הכותרת "יונוש, איזה חבר ידעת להיות".

"כזה כותב הוא היה, מלא תום אבל גם ציני להחריד"

"חבר כמו פעם", כינתה העיתונאית את גפן, כזה שהוא נאמן שמגן בחירוף נפש על מי שהוא אוהב". לפיד שיתפה בתחושותיה הקשות, "ועכשיו הלב נשבר. כי איך נפרדים ממישהו שהוא גדול מהחיים? ואתה היית כזה. היית כל כך הרבה יהונתן. אומר את האמת שלו בפנים. גם כשהיא מכאיבה. כזה כותב הוא גם היה. מלא תום אבל גם ציני להחריד. אוהב אנשים אבל גם כועס. רק ילדים הוא אהב בלי שום ביקורת". 

"מעולם לא פגשתי מישהו כזה", הודתה הסופרת. היא שיתפה כי השניים נפגשו כשהייתה צלמת צעירה וצילמה אותו לכתבה, לאחר שנים שבהן גדלה על שיריו. "אפילו שהכרתי אותו דרך יאיר, ואפילו שהייתי צלמת שלו במעריב כשהוא היה יוצא לשטח, וגם אחרי שממש הפכנו חברים, המשפחות, תמיד במפגשים איתו התרגשתי כי הוא עדיין היה עבורי, ותמיד יהיה, גיבור תרבות".

יהונתן גפן

יהונתן גפן צילום: Tomer Neuberg/Flash90

"מקווה שבאמת יום אחד זה יכאב פחות"

הסופרת שיתפה כי גפן היה אחד מהראשונים שהבחין בכישרון הכתיבה שלה, באמצעות פקסים ששלחה לו. "אז תודה יהונתן, נסיך קטן של מילים ואהבה, תחסר לי", כתבה." כתבת פעם 'פחות אבל עוד כואב', מקווה שבאמת יום אחד זה יכאב פחות. כרגע זה כואב מאוד. עכשיו גם אתה נסיך קטן שלא יראה עוד כבשה שאוכלת פרח, וכל שושניך הן קוצים כעת, וליבך הקטן קפא כקרח".