גילתה על מותו אחרי שביצעה את השיר: "עכשיו מבינה את הצמרמורת"

לאחר הבשורה על פטירתו של המושרר והסופר יהונתן גפן, הרשתות החברתיות הוצפו בפוסטים של אומנים ומוזיקאים שנפרדו מהמשורר האהוב | יובל דיין הקדישה את השיר "הנסיך הקטן": "אבדה לכולנו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/04/23 18:20 כח בניסן התשפג

גילתה על מותו אחרי שביצעה את השיר: "עכשיו מבינה את הצמרמורת"
צילום: פלאש 90. שלומי כהן

לאחר שהתקבלה היום (ד') הבשורה על פטירתו של המשורר, הסופר והפובליציסט יהונתן גפן, ברשתות החברתיות נפרדים מהאדם שעיצב באופן משמעותי את עולם התרבות בישראל, ושבמהלך 76 שנותיו השפיע רבות על הפסקול הישראלי. בין המספידים הייתה הזמרת יובל דיין, שהתבשרה על מותו לאחר שסיימה לשיר את השיר "הנסיך הקטן" אותו כתב. 

יהונתן גפן עם הזמר שלום חנוך

יהונתן גפן עם הזמר שלום חנוך צילום: Moshe Shai/FLASH90

יובל דיין: "כותבת את המילים האלה בדמעות"

כותבת את המילים האלה בדמעות, ממש הרגע סיימתי חזרה לקראת יום הזכרון, ונודע לי על פטירתו של המשורר האדיר יהונתן גפן ז"ל" כתבה הזמרת הדתיה יובל דיין. "איזו אבידה לכולנו. עכשיו אני מבינה את הצמרמורת שעברה בי כשביצעתי אותו"., אמרה והקדישה את השיר: "לזכרו של יהונתן גפן ז"ל".

שלמה ארצי: בני ליווה כגיטריסט את יהונתן גפן

הזמר שלמה ארצי פרסם פוסט בפייסבוק בו כתב: "יהונתן גפן היה מגדולי הכותבים הישראלים. חד, משפיע ואמיץ שגידל דור כותבים אחריו. 'הנסיך הקטן מפלוגה ב' הוא השיר הראשון שעולה על דעתי לקראת יום הזיכרון".

עוד כתב כי, "רק יהונתן היה יכול לנסח הגדרה מהסוג הזה. חייל ישראלי, נסיך קטן שנופל בקרב במדבר. או 'יונתן סע הביתה, קח רכבת קח אווירון, קח מתנה קטנה לילד'. מה יותר יפה משורות שיש בהן רצון עז לחזור לארץ?" ארצי חשף את הקשר האישי של בנו לגפן: "8 שנים הופיע יונתן בני כגיטריסט מלווה של יהונתן גפן ובכל רגע אהב אותו. חיבוק לאביב, שירה ולמשפחה. יהי זכרו ברוך"

דוד ברוזה: "אחי היית ולנצח תישאר"

הזמר דוד ברוזה הספיד: "אחי היית ולנצח תישאר. שרנו, כתבנו, שימחנו, בכינו, נלחמנו, נצחנו, הפסדנו , המשכנו" הוא הוסיף כי "לימדת אותי כאח גדול ואשא את תובנותיך בשירנו, ושירתך. אוהב , דויד"

עברי לידר: "יוצר על זמני"

"פתאום מגיעות החדשות שיהונתן גפן הלך לעולמו ומציפה אותי תחושה כל כך מוזרה. אחד האמנים החשובים ביותר בתרבות הישראלית. כותב ומשורר, יוצר על-זמני רגיש וחכם" כתב הזמר עברי לידר. 
"משיריו היפים שהלחנתי לעצמי בילדותי כשרק התחלתי לכתוב ולעצב את הטעם והמחשבה ועד הספרים שאני מקריא לאלבי"

לידר הוסיף, "בפעם הבאה שנשמע יחד באוטו את 'יש ילד שאבא שלו' בטח יגיעו דמעות. נפרדנו היום מאיש חשוב. להתראות, יהונתן ותודה על כל המתנות שהשארת לנו ולדורות אחרינו".