הרב סתיו השווה בין מרד גטו ורשה למצב בארץ: "את אחיי אנוכי מבקש"

הרב דוד סתיו יו"ר ארגון רבני צהר ורב העיר שוהם, נשא דברים במסגרת טקס הזיכרון ליום השואה והגבורה בעיר והתייחס להקשר בין אירועי גטו וארשה לימים הללו ולאחדות החברה הישראלית

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/04/23 18:45 כז בניסן התשפג

הרב סתיו השווה בין מרד גטו ורשה למצב בארץ: "את אחיי אנוכי מבקש"
הרב סתיו בנאום ביום השואה, צילום: גדי דויטש - דובר צהר

הרב סתיו בנאום יום השואה:  יו"ר ארגון רבני צהר, הרב דוד סתיו, נשא דברים במהלך טקס יום הזיכרון לשואה ולגבורה בעירו שהם, בה הוא מכהן כרב עיר, והתייחס למציאות החברתית במדינה: "כאילו האויב מבחוץ מתעניין בשאלה - האם אנחנו מימין או משמאל? דתיים או חילונים? ישראל ראשונה או השנייה? זה לא שינה לו אז וזה לא משנה לו היום".

"זה קרה בערב פסח 1943", פתח הרב סתיו את נאומו, "שני ארגונים יהודיים פותחים במרד נגד הגרמנים שמקיפים את גטו ורשה לארגון האחד קוראים 'הארגון היהודי לאומי', ארגון יהודי לוחם ולארגון השני קוראים אצ"י - 'ארגון צבא יהודי'", הרב הסביר: "שני ארגונים יהודיים, שניהם לוחמים בנאצים, שניהם לא מדברים זה עם זה, שניהם לא משתפים פעולה זה עם זה. ארבעה שבועות אחר כך הגרמנים מחסלים את שתי הקבוצות".

"הסוף שלנו תלוי בידינו"

הרב סתיו השווה בין המציאות בימי מרד גטו ורשה למצב בארץ כיום. "80 שנה אחר כך- אמא ושתי בנות נרצחות בצומת חמרה, לבנונים תוקפים מצפון, החמאס תוקף מדרום, הסורים  מצפון מזרח", אמר  והוסיף: "שתי קבוצות בעם היהודי - לא מדברות האחת עם השנייה. את הסוף של מרד גטו וארשה אנחנו יודעים. את הסוף שלנו - הוא תלוי בידנו".

בסיום דבריו אמר הרב סתיו, "את אחיי אנוכי מבקש - להיכן נעלמה האחווה?" לדבריו: "כאילו האויב מבחוץ מתעניין בשאלה: האם אנחנו מימין או משמאל? אנחנו דתיים או חילונים ? האם אנחנו אשכנזים או ספרדים? האם אנחנו ישראל ראשונה או השנייה?"