המסר של ניצולת השואה שריגש את גל גדות: "יישאר איתי לנצח"

וונדר וומן הישראלית מעבר לים לא שכחה את אירועי יום השואה המתקיימים בארץ, ובביתה שבלוס אנג'לס היא אירחה ניצולת שואה שחלקה את סיפורה. גדות אף ביקשה מהעוקבים: "להמשיך ולחלוק את הסיפורים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/04/23 15:41 כז בניסן התשפג

המסר של ניצולת השואה שריגש את גל גדות: "יישאר איתי לנצח"
גל גדות, צילום: shutterstock

מיזם "זיכרון בסלון" שתפס תאוצה בשנים האחרונות מחבר בין ניצולי השואה לציבור, כאשר הם מגיעים להתארח בבתים ומספרים את סיפורם. במסגרת אירועי יום הזיכרון לשואה ולגבורה שחל היום (ג'), גם השחקנית והדוגמנית הישראלית, גל גדות, לקחה חלק במיזם, ואירחה את ניצולת השואה סלינה בינאז בביתה שבלוס אנג'לס. 

התמונה של גל גדות עם ניצולת השואה 

"היום היה לנו הכבוד והזכות לארח את סלינה בינאז, ניצולת שואה מקומית שהגיעה לחלוק את סיפורה העוצמתי והבלתי ייאמן עם המשפחה והחברים שלנו". כך כתבה גדות בפוסט שהעלתה לחשבון האינטסגרם שלה, המונה מאה מיליון עוקבים, "לשמוע את עדותה על הזוועות שעברו עליה ומשפחתה ולראות את האישה מעוררת ההשראה החזקה שהיא הפכה לא הותירה עין יבשה בחדר". 

האחריות שלנו היא להמשיך ולחלוק את הסיפורים

השחקנית מספרת בהתרגשות על רגע עוצמתי במיוחד, "בסוף העדות שלה סלינה הסתכלה אלי ואמרה - 'החיים הם בדיוק כמו מה שאמרת בסרט וונדר וומן שלך - רק אהבה יכולה להציל את העולם', והרגע הזה יישאר איתי לנצח". 

את הפוסט חתמה גדות בהסבר כי ככל שעוברות השנים מספר ניצולי השואה הולך ופוחת, "ועד שנת 2035 כבר לא יישארו ניצולים שיספרו את סיפוריהם. האחריות שלנו היא להמשיך ולחלוק את הסיפורים האלה, עבור עצמנו ועבור העולם - לשמוע, לדעת, ללמוד. לא לשכוח לעולם".