עמית סגל: "אני מתקשה להירגע ממה שראיתי עכשיו"

הפרשן הפוליטי של חדשות 12, עמית סגל, לא נשאר אדיש למחזה בו ניצולת שואה ואם שכולה בת 97, מגיעה להיכל הזיכרון ביד ושם באמצעות אמבולנס המשאלות לטקס שאורגן במיוחד בשבילה: "לו יהי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/04/23 17:14 כו בניסן התשפג

עמית סגל: "אני מתקשה להירגע ממה שראיתי עכשיו"
סגל, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

יום הזיכרון לשואה ולגבורה, ייפתח הערב (ב') בטקס הזיכרון הממלכתי ביד ושם. לקראת יום השואה, ישראלים רבים מבקרים במוזיאון, ביניהם הפרשן הפוליטי של חדשות 12, עמית סגל, שביקר הבוקר יחד עם בנו. עם יציאתו מהיכל הזיכרון, פגש סגל את שלומית וילמוש, ניצולת שואה ואם שכולה בת 97, שהגיעה להיכל הזיכרון ביד ושם באמצעות אמבולנס המשאלות לטקס שאורגן במיוחד בשבילה. סגל, שלא נשאר אדיש למחזה זה, פרסם בעמוד הטוויטר שלו את הטקס בו היא שרה את השיר "לו יהי" בהיכל הזיכרון.

"אני מתקשה להירגע ממה שראיתי עכשיו"

סגל שיתף בתחושותיו בעקבות פגישתו עם שלומית. "אני מתקשה להירגע ממה שראיתי עכשיו. יצאתי עם הילד מהיכל הזיכרון וראינו אמבולנס מגיע. יצאה ממנו אישה בת 97, שלומית וילמוש. ניצולת שואה וגסטפו שעלתה ארצה עם התינוק שלה על הגב וקראה לו חיים כדי לסמל את נצחון החיים על הרוע. חיים הפך לקצין בסיירת מטכ"ל ונהרג בתעלה במלחמת ההתשה, במבצע סודי לפני 54 שנה".

יד ושם

יד ושם צילום: Yonatan Sindel/Flash90

עוד הוסיף ואמר כי "הבוקר היא ביקשה, ערב יום השואה, לבקר את ההיכל. ארגנו לה אמבולנס משאלות וטקס מיוחד. ובמרכזו 'לו יהי': 'אם המבשר עומד בדלת תן מילה טובה בפיו כל שנבקש לו יהי' לו יהי".