ההחלטה המרגשת של המיילדת הסרוגה: דווקא ביום הזה

חני רבינוביץ, מיילדת אמא וסבתא, החליטה לתרום כליה דווקא ביום השואה: "ביום שמסמל אולי יותר מכל את ניסיון הכחדת עם ישראל, יום של עצב גדול, היום הזה יהיה גם יום של מתן חיים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/04/23 13:02 כו בניסן התשפג

ההחלטה המרגשת של המיילדת הסרוגה: דווקא ביום הזה
חני רבינוביץ, צילום: בית חולים אסותא

לחני רבינוביץ, מיילדת בבית החולים הציבורי אסותא אשדוד, אמא לחמישה וסבתא ל- 28, תמיד היה את החלום לסייע במתן חיים. לאחר 18 שנים כמיילדת החליטה לעשות צעד נוסף הקשור בנתינת חיים - ולתרום כליה. היא ביקשה לעשות זאת דווקא ביום השואה.

"התפקיד שלנו בעולם יכול להיות הרבה יותר חשוב וגדול ממה שאנחנו חושבים, אנחנו לא חיים רק לעצמינו, חייבים לחשוב על האחר ועל כלל ישראל" אמרה חני. "אין דרך או שליחות חשובים יותר מאשר לתת חיים, כל אחד בהתאם ליכולותיו וכישוריו. כפי שכתוב 'כל המציל נפש אחת כאילו הציל עולם ומלואו', כך חונכתי וכך אני מחנכת את ילדי ונכדי" אמרה רבינוביץ'. 

יום הזיכרון לשואה ולגבורה

יום הזיכרון לשואה ולגבורה " הניצחון הנוסף על הנאצים" צילום: ChameleonsEye / Shutterstock.com

"זה הניצחון הנוסף על הנאצים"

"לאחר מחשבה החלטתי להגשים חלום ולתרום כליה ולאחר שנתיים של הכנות וככל שהתקרב מועד ההשתלה ביקשתי שההליך יתקיים דווקא ביום השואה". לדבריה: "ביום שמסמל אולי יותר מכל את ניסיון הכחדת עם ישראל, יום של עצב גדול, היום הזה יהיה גם יום של מתן חיים. זה הניצחון הנוסף על הנאצים. תרומת כליה היא זכות גדולה ואני תקווה שעוד רבים וטובים, בני העם הכל כך מיוחד הזה ילכו בעקבותיי".

חני ציינה את הקשר המשפחתי שלה ליום הזה: "אני יודעת שסבתא שלי שהתחבאה 5 שנים במרתף בגלל הנאצים חשה היום ניצחון גדול". חני תיכנס לחדר הניתוח מחר - יום שלישי, יום השואה, בשעות הצהריים.