"רציתי רק שתאכל": הרב אברהם סתיו מספר על הרב שמתמודד על תפקיד הנחשק

הרב אברהם סתיו שיתף סיפור מרגש מימי ישיבת ההסדר על הרב מאיר כהנא, ששימש אז כר"מ בישיבת ירוחם - וכיום מתמודד לתפקיד הרב הראשי לישראל

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/04/23 21:22 כה בניסן התשפג

"רציתי רק שתאכל": הרב אברהם סתיו מספר על הרב שמתמודד על תפקיד הנחשק
הרב אברהם סתיו, צילום: מרים צחי

לאחר שהרב מאיר כהנא הודיע על התמודדותו לתפקיד הרב הראשי לישראל, שיתף הרב אברהם סתיו בחשבון הטוויטר שלו סיפור מרגש כתלמידו בישיבת ההסדר בירוחם, שם שימש הרב מאיר כהנא כר"מ במשך עשור. 

"פעם אחת באמצע שיעור א' הרב כהנא שם לב שאני לא אוכל לחם בארוחת בוקר, אלא מסתפק בכמה חתיכות עגבנייה, לפעמים גם בארבעה או חמישה זיתים, אוכל אותם בחיפזון וחוזר אל בית המדרש", פתח וסיפר הרב סתיו. "'אתה רוצה לחסוך את הזמן של נטילת ידיים וברכת המזון?', הוא שאל, וכשהשבתי בחיוב אמר לי שלא ראוי לנהוג כך".

הרב מאיר כהנא

הרב מאיר כהנא צילום: Own work, הלביא, CC BY-SA 4.0

"רציתי רק שתאכל כמו שצריך"

הרב סתיו המשיך וסיפר כי כשביקר בביתו סיפר להוריו על השיחה עם הרב: "שניהם גיבו את דבריו, אבל נחלקו כיצד להבין אותם: אבא שלי הסביר שזה לא ראוי להתחמק מן המצווה של ברכת המזון, ואילו אמא שלי חשבה שכוונתו הייתה שכדאי לשבת קצת יותר עם שאר התלמידים ולהתחבר עמם".

"ביום ראשון, כשחזרתי לישיבה, ניגשתי אל הרב ושאלתי למה הייתה כוונתו: לדברים שאמר אבא או להסבר שנתנה אמא?", הרב סתיו שיתף בתשובה המפתיעה: "לא זה ולא זה, השיב הרב כהנא בחיוך המיוחד והרחב שלו, רציתי רק שתאכל כמו שצריך".