קרן פלס משתפת: "משפחתי בסכנה, מפעל חיי, עדיף לשתוק"

הזמרת שרה אמש את המנון המדינה בהפגנה נגד הרפורמה במערכת המשפט שהתקיימה בתל אביב, ולאחריה כתבה: "קיללו אותי ושלחו לי הודעות נאצה מבהילות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/04/23 11:32 כה בניסן התשפג

קרן פלס משתפת: "משפחתי בסכנה, מפעל חיי, עדיף לשתוק"
קרן פלס | , צילום: Tomer Neuberg/Flash90

כמה ימים אחרי מירי מסיקה, הגיעה תורה של הזמרת קרן פלס לספר על תחושותיה אחרי הפגנות נגד הרפורמה במערכת המשפט, בהן לקחה חלק. לפני כשבועיים השתתפה פלס בהפגנה ואמש (ש') שרה את המנון המדינה מול עשרת אלפים בהפגנה שנערכה בתל אביב.

"לימדו אותי שאסור לאמנים להביע דעה כי יהיה לזה מחיר"

"באתי לקפלן לא בעד הנגד ולא נגד הבעד. הקול שלי מתייצב לצד החופש של כל הצדדים להשמיע קול. בתחילת דרכי לימדו אותי שאסור לאמנים להביע דעה כי יהיה לזה מחיר", כתבה למאות אלפי העוקבים שלה באינסטגרם. היא המשיכה והקדימה: "גדלתי בבית מסורתי. מדקלמת את הקידוש בעל פה וחירות הפרט קדושה בעיניי. אין צורה אחת לאמונה", ציינה. "לפני שבועיים הנפתי על הבמה שלי דגל שמזוהה עם ההתנגדות לממשלה הנוכחית, שבעיניי ובעיני רבים מכילה גורמים קיצוניים שמסוכנים לביטחון כולנו".

"משפחתי בסכנה, מפעל חיי, עדיף לשתוק"

על השלכות השתתפותה בהפגנות ועל מה שקרה לאחר שהביעה את עמדתה, כתבה: "קיללו אותי ושלחו לי הודעות נאצה מבהילות. מאיימים שלא יבואו לשמוע אותי, כלכלת משפחתי בסכנה, מפעל חיי, עדיף לשתוק", שיתפה בחיצים שנשלחים אליה, ובמחשבה שהייתה לה להימנע מהבעת עמדה. "אני בהחלמה משנתיים של גיהינום פיזי ועדיין לא סיימתי לטפל בגוף שלי, אז תכננתי לא להתייצב הערב על הבמה בקפלן. זה יותר מדי", שיתפה.

"ככה מצאתי את עצמי מטפסת לפני שלוש שעות את מדרגות הבמה, עטופה בדגל ישראל, שרה מול הקהל הגדול ביותר שזכיתי לעמוד מולו את ההמנון של המדינה שזכיתי לחיות בה. אם אני אשתוק, מה תגיד אישה שחוטפת איומים? איך ידברו אחרים בלי מיקרופון? למה מגיע לי קהל, שמישהו בכלל יקשיב לי, אם אני לא מוכנה לדבר?", תהתה.

"עבריינים מורשעים לא אמורים להיות חברי כנסת"

את סיום הסטורי שלה, חתמה בדברים נגד חברי קואליציה: "עבריינים מורשעים לא אמורים להיות חברי כנסת, ומי שיש נגדו כתב אישום לא יכול להנהיג אותנו. זאת לא עמדה פוליטית. זאת אני שלא פוחדת לעמוד על דעתי. לאישה אין כרגע את הלגיטימציה לשתוק רק בשביל שכולם יאהבו את הזמרת".