מייגן והילדים ישארו בבית: הנסיך הארי יגיע לבדו להכתרת אביו

אחרי דרמה שקטה, בית המלוכה הבריטי פרסם הודעה ולפיה הנסיך הגולה יגיע להכתרתו של אביו: "ארמון בקינגהאם שמח לאשר שהדוכס מסאסקס ישתתף בטקס ההכתרה" | בהמשך ההודעה נמסר כי אשתו וילדיו של הארי יישארו בביתם

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/04/23 20:57 כא בניסן התשפג

מייגן והילדים ישארו בבית: הנסיך הארי יגיע לבדו להכתרת אביו
הנסיך הארי, צילום: shutterstock

אחרי מתח וציפייה ארוכים, ארמון בקינגהאם אישר הערב (ד') כי הנסיך הארי יגיע לטקס ההכתרה של אביו, המלך צ'רלס השלישי, בעוד פחות מחודש - 6 במאי. לצד ההודעה, פורסם כי הדוכסית מייגן מרקל, אשתו של הארי, ושני ילדיהם הנסיכים ארצ'י וליליבת, לא יגיעו לאנגליה ויישארו בביתם שבארצות הברית.

פעם ראשונה מאז פרסם הספר

"ארמון בקינגהאם שמח לאשר שהדוכס מסאסקס ישתתף בטקס ההכתרה שייערך במנזר ווסטמינסטר. הדוכסית מסאסקס תישאר בקליפורניה עם הנסיך ארצ'י והנסיכה ליליבת", כך נמסר בהצהרה הרשמית של הארמון.

משפחת המלוכה הבריטית

משפחת המלוכה הבריטית צילום: shutterstock

נזכיר כי מערכת יחסים מתוחה מאוד שוררת בתוך משפחת המלוכה הבריטית, כאשר הארי ומייגן החליטו לעזוב לארצות הברית ופורסם ספרו של הארי הפותח את סודות המשפחה. באירוע ההכתרה יפגשו לראשונה בני משפחת המלוכה עם האיר, וכל העולם ילטוש עיניים לאירוע הנוצץ.

הפתרון לקהילה היהודית

ההכתרה תתקיים בשבת, ובקרב הקהילה היהודית עלה החשש מה יעלה בגורל השתתפותו של הרב בראשי לבריטניה הרב אפרים מריוויס. בסופו של דבר נודע כי הרב מירוויס יהיה אורחו הרשמי של המלך בבית קלרנס בליל שבת פרשת אמור, הנמצא במרחק של פחות מקילומטר ממנזר ווסטימנטר, כך שיוכל להשתתף בטקס ללא חילול שבת בהגעה למקום.

נציין כי לא מדובר בפעם הראשונה שבה הארמון מתחשב בצרכי הקהילה היהודית, כאשר לאחר מות המלכה הוקדמה קבלת הפנים למלך החדש כך שהרב מירוויס יספיק להשתתף בה לפני השבת.