יובל דיין חושפת את השיר של מרגול שגרם לה להתאהב במקצוע

הזמרת המצליחה שיתפה בשיר המזרחי האהוב עליה בכל הזמנים - "נערי שובה אליי" - וסיפרה את סיפורה המרגש על דודה דוד ז"ל: "דרך השיר הזה הן בעצם מרגישות שהוא איתן באירועים המשמחים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/04/23 13:11 כ בניסן התשפג

יובל דיין חושפת את השיר של מרגול שגרם לה להתאהב במקצוע
צילום: גבריאל בהרליה

אחרי זכייתו של דקלון, יוסי לוי, בפרס ישראל - פרויקט של וואלה! יצא לבדוק מהם השירים המזרחים האהובים על זמרי ישראל. בפרויקט השתתפו זמרים רבים, ואנחנו רצינו להתמקד בבחירתה של הזמרת יובל דיין שבחרה את שירה של מרגלית צנעני, מרגול, "נערי שובה אליי".

השיר הזה הוא מסורת

השיר יצא בשנת 1986, והוא הפך גם לשמו של אלבום הבכורה המצליח של צנעני. את השיר כתב והלחין דני שושן, שכתב בין היתר גם את "טיפת מזל" של זהבה בן ו"החזירי לי את בני" של עופר לוי. "השיר הזה הוא מסורת באירועים המשפחתיים שלנו מצד אמא", מספרת דיין.

הזמרת חשפה גם את הסיפור מאחורי בחירתה בשיר: "מגיע שלב אחרי שכולם עייפים מהריקודים, מישהי מהאחיות ניגשת לדי ג'יי ומבקשת ממנו לשים את שיר המסורת, הן שמות ידיים על הכתפיים אחת של השנייה בשורה ושרות חזק. בלב הן מקדישות את זה לדוד ז"ל, האח הצעיר שלהן, שנפטר ממחלת הסרטן ארבעים יום לאחר שגילו לו את המחלה, כשהוא בן 17 בלבד" .

יובל דיין בהופעה | צילום: פלאש 90. שלומי כהן

"דרך כמה שהשיר הזה משפיע עליהן, אני הבנתי כמה כוח יש במוזיקה"

היא מסיימת: "דרך השיר הזה הן בעצם מרגישות שהוא איתן באירועים המשמחים. דרך כמה שהשיר הזה משפיע עליהן, אני הבנתי כמה כוח יש במוזיקה והתאהבתי במקצוע, בכל אירוע משפחתי מחדש".