שלום אסייג בדגם קבר יוסף המשוחזר בשומרון: "בואו"

תיירות שומרון שימרה את סט הצילום של הסרט החדש של שלום אסייג "שנות ה-90" שצולם בשומרון ויעלה לאקרנים בקיץ הקרוב, ובסט הצילום נמצא קבר יוסף בגודל מלא, שפתוח לציבור | יוסי דגן: "אני מזמין את הציבור לבוא ליהנות גם מסט הצילום המיוחד הזה"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 09/04/23 08:32 יח בניסן התשפג

שלום אסייג בדגם קבר יוסף המשוחזר בשומרון: "בואו"
שלום אסייג ויוסי דגן בסט הצילום של הסרט, ליד קבר יוסף המשוחזר במרפסת של המדינה, צילום: אליחי מנחם

הסרט "שנות ה-90" של היוצרים שלום אסייג ובנו דניאל אסייג שהוכרז בתחילת השנה ופרטיו טרם התפרסמו, צולם גם בשומרון. כחלק מהסרט נבנה בגודל מלא ב"מרפסת של המדינה" בפדואל - קבר יוסף, זאת בכדי לבצע צילומי חוץ באור יום כפי שהיה בשנות ה-90 כשהגיעו מתפללים לבקר במקום. תיירות שומרון החליטה לשמר את סט הצילום המיוחד, בו ניתן לראות את קבר יוסף בגודל מלא, לכבוד פסטיבל "המרפסת של המדינה". במהלך ימי חול המועד יוכלו המטיילים לבוא להתרשם מסט הצילום ואף להצטלם בו בעצמם. 

"יש מצב גם שאני אפתיע, תבואו, יהיה מעניין"

השחקן היוצר והזוכה הטרי בפרס האקדמיה לטלוויזיה - שלום אסייג נפגש עם ראש מועצת שומרון יוסי דגן במקום לקראת הכשרת המקום למטיילים. אסייג קרא לציבור להגיע לפסטיבל. ואמר: "חברים וחברות יקרים, אני מזמין אתכם לפסטיבל המרפסת של המדינה תוכלו לבקר בסט של קבר יוסף, שזה חלק מסט הצילומים של הסרט ההילולה, שנות התשעים. מה הקשר בין זה לבין הסרט? תבואו בקיץ לבתי הקולנוע ותראו". 

גם דניאל סוויסה שמשחק בסדרה ובסרט את מוניה הזמין את הציבור לבוא לפסטיבל המרפסת של המדינה ואף אמר שיגיע לשם בעצמו: "חברים, פסטיבל המדינה בפסח במרפסת של המדינה הולך להיות פה קרנבל. אתם יודעים מה? יש מצב גם שאני אפתיע, תבואו, יהיה מעניין".

שלום אסייג

שלום אסייג צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

"מזמין את הציבור לבוא ליהנות גם מסט הצילום המיוחד הזה"

יוסי דגן ראש מועצת שומרון סיפר על החשיבות שהוא רואה בקידום התיירות והקולנוע בשומרון: "בסופו של יום, אומה לא יכולה להתקיים ללא הרוח, והרוח הזו נמצאת בתרבות, בתיירות, בקולנוע, ובוודאי בקבר יוסף. כל הדברים המופלאים הללו מתחברים כאן יחד ואני מזמין את הציבור לבוא ליהנות מהשומרון היפה, מאתרי התיירות והטבע וגם מסט הצילום המיוחד הזה, כי אין לנו ארץ אחרת". 

במהלך ימי חול המועד פסח יוכל הציבור ליהנות משלל פסטיבלים ואירועים בשומרון, היקבים המעיינות ואתרי המורשת יהיו פתוחים למבקרים. בפסטיבל המרפסת של המדינה בפדואל יוכלו המטיילים ליהנות גם מטיולים מודרכים פיינטבול, קיר טיפוס ועוד.