עמית סגל נזכר: "ראש הממשלה צריך להתעורר בדחיפות על החיים שלו"

הפרשן הפוליטי הקפיץ פוסט מלפני שנה בדיוק בו העביר ביקורת על ראש הממשלה דאז בנט והשר לביטחון פנים בר לב על רקע המצב הביטחוני הקשה ששרר אז: "זה נכון גם לממשלה הנוכחית"

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/04/23 13:21 טז בניסן התשפג

עמית סגל נזכר: "ראש הממשלה צריך להתעורר בדחיפות על החיים שלו"
עמית סגל., צילום: Yonatan Sindel/Flash90

עברה שנה ושום דבר לא השתנה: המצב הפוליטי והביטחוני בישראל נמצא במצב לא פשוט, בעיקר סביב הימים האחרונים עם הסלמה בצפון ובדרום והפיגוע הקשה היום (ו') בבקעה. עבור עמית סגן, הפרשן הפוליטי הבכיר הדבר הזכיר סיטואציה דומה מפלני שנה בדיוק.

סיטואציה דומה - השבוע לפני שנה

גם בתקופה המקבילה לפני שנה המצב הביטחוני היה חמור עם גל פיגועי טרור. סגל הקפיץ ברשתות החברתיות שלו פוסט שכתב בתקופה ההיא וכתב: "זה היה נכון בממשלה הקודמת, השבוע לפני שנה, וזה נכון גם בזו הנוכחית".

בנט, תקופה דומה אשתקד צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

"ראש הממשלה צריך להתעורר בדחיפות על החיים שלו"

בפוסט המקורי כתב סגל: "עד שלא נכיר בבעיה לא נגיע לפתרון. המחדל איננו של השב"כ, אלא של עצימת העיניים. שנאת יהודים איננה מבדילה בין צידי הקו הירוק, רמות הכנסה, מצב תשתיות, עליית יהודים להר הבית או קיומם של חגים כלשהם. אנחנו היהודים הפרובוקציה שדוקרת בעין, ועד שלא נסתלק זה לא ייפסק מבחינתם. אלא אם נתעורר".

סגל אמר אז על ראש הממשלה בנט ושר הבט"פ שלו בר לב כי "ראש הממשלה צריך להתעורר בדחיפות על החיים שלו, לנער את שר הבט"פ, לדחות אחרי שתיקה ממושכת את הרמיזות המכוערות על חלקנו בהסלמה ולפעול בדחיפות למען שלומם של אזרחי ישראל". עתה הוא טוען כי הדברים נכונים גם לממשלה הזו.