אילה חסון תוקפת את לפיד: "כבר אז זה הריח יותר אינטרס"

ברקע ההסלמה הבטחונית, נזכרת עיתונאית "כאן חדשות" בהסכם הגז שנחתם עם לבנון בשלהי הממשלה הקודמת: "כבר אז זה הריח יותר אינטרס כלכלי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/04/23 09:53 טז בניסן התשפג

אילה חסון תוקפת את לפיד: "כבר אז זה הריח יותר אינטרס"
צילום: Yonatan Sindel/Flash90

תוקפת את לפיד: ההסלמה החריגה שהחלה בירי הרקטות מלבנון במהלך חג הפסח, החזירה אנשים גם להסכם הגז שנחתם עם לבנון לפני כשנה וחצי, בשלהי הממשלה הקודמת. העיתונאית אילה חסון, הזכירה את אותו הסכם בציוץ בטוויטר תוך שהיא תוקפת את מי שהיה אז ראש הממשלה ועתה מכהן כיו"ר האופוזיציה,יאיר לפיד.

חסון: "הריח יותר אינטרס כלכלי מאשר ביטחוני"

"אחרי עשרות טילים מלבנון לצפון" כותבת חסון. "נזכרתי בהסכם הגז עם לבנון שנייה לפני הבחירות, (שלפיד לא הביא אפילו להצבעה בכנסת) הטעון ראשי מערכת הביטחון: זה יביא שקט מלבנון. Win win אמר מי שאמר. כבר אז זה הריח יותר אינטרס כלכלי מאשר ביטחוני" היא טוענת.

לפיד, קריקטורה חריגה

לפיד, קידם את הסגם הגז צילום: Erik Marmor/Flash90

מי שהגיב לה, הוא סגן השר מאותה ממשלה, אביר קארה שכתב: "זה לא היה הסכם מדיני, ההסכם איפשר ודאות מדינית לגופים כלכליים טרם הפקת גז ממאגרים בתחומנו. הודאות הושגה בזכות הסדרת מחלוקת. אסדה תמורת אסדה. אפשר לתמוך בהסכם ההוא או להתנגד לו, אבל לתלות בהסכם את ההסלמה הבטחונית זה נטו שופרות שנועדה להסיר אחריות מהממשלה הכושלת, בסטייל תראו ציפור".

לפיד: "בממשלה הקודמת הבאנו שקט בטחוני ומדיני"

אמש אמר לפיד לאחר ההסלמה: "ישראל נמצאת היום בעימות בארבע זירות במקביל: בגבול הצפון, בעוטף עזה, ביהודה ושומרון ובירושלים. אחרי שבממשלה הקודמת הבאנו שקט בטחוני ומדיני, התנהלות קיצונית וחסרת אחריות של הממשלה הנוכחית הובילה לפגיעה חמורה בהרתעה".

עם זאת, אמר לפיד כי במצבים כאלה, האופוזיציה תתן גיבוי לממשלה. "אוייבינו טועים בהערכת החוסן הפנימי שלנו. כשמדובר בבטחון אין במדינת ישראל אופוזיציה וקואליציה. אנחנו נתייצב מאוחדים מול כל אוייב. האופוזיציה תתן לממשלה גיבוי מלא לתגובה קשה של צה"ל וכוחות הבטחון".