יהורם גאון: "יש לי תשובה לכל מה שקורה לנו עכשיו"

הזמר הלאומי יהורם גאון מפרסם את התשובה ההיסטורית שלו למה שקורה בישראל, "בהיותנו דואגים בענייני זהות  ומעמד ואפליה ופרוד ושסע"

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/04/23 13:14 יד בניסן התשפג

יהורם גאון: "יש לי תשובה לכל מה שקורה לנו עכשיו"
יהורם גאון , צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ברקע הקרע בעם סביב שאלת הרפורמה המשפטית, הזמר האהוב יהורם גאון מרגיע את עוקביו ברשתות החברתיות ומודיע: "יש לי תשובה לכל  מה שקורה לנו עכשיו, בהיותנו דואגים בענייני זהות  ומעמד ואפליה ופרוד ושסע".

יהורם גאון: תשובה לסכסוך שבין היהודים ליהודים

גאון הוסיף: "אני מביא כאן דברים שנאמרו לפני כתשעים שנה בפני ועדת פיל שהייתה ועדת חקירה מלכותית שהוקמה באוגוסט 1936 כדי לבדוק כיצד ניתן לפתור, את הסכסוך הקיים בארץ ישראל בין הערבים ליהודים. וזה מה שאמר  דוד  בן  גוריון  לחברי  הועדה: "לפני כשלוש מאות שנה", אמר  בן  גוריון לאנשי הועדה "הפליגה אל העולם החדש אוניה ושמה "מייפלאואר" ובה אנגלים שקָצו בּחברה בה חיו. 

קריעת ים סוף

קריעת ים סוף צילום: shutterstock


והנה לפני יותר משלושת אלפים ושלוש מאות שנה קודם להפלגתה של ה"מייפלאואר", יצאו היהודים ממצרים. כל ילד יהודי בעולם- באמריקה וברוסיה, בתימן ובגרמניה יודע בדיוק: שאבות אבותיו יצאו ממצרים בעלות השחר של החמישה עשר בניסן. מה לבשו? "מותניהם חגורים ומקלם בידם"; הם אכלו מצות, והגיעו אחרי שבעה ימים לים סוף. הוא גם מכיר את מסלול המסעות בְָּמדבר וקורותיהם במשך ארבעים שנה. עד היום הזה, אוכלים היהודים בכל העולם מצה זו, שבעה ימים מחמישה עשר בניסן, ומספרים ביציאת מצרים ובצרות שבאו על היהודים מיום שיצאו לגולה ואילך.



לסיום כתב יהורם גאון לעוקבים שלו בפייסבוק: זו הייתה תשובתו של בן גוריון לסכסוך שביננו לערבים וזו לא פחות תשובה ועוד איזו תשובה, לסכסוך שבין היהודים ליהודים". לסיום בירך הזמר: "חג שמח יקרים אהובים".